Gnäll,gnäll,gnäll från min sida nu. Men jag måste få ur mig.
Han brukar sova till ca 10:15-10:45 på lördagar. Då hjälper jag ju barnen med vad de ska ha, frukost, borsta tänderna osv. Oftast har vi ju hunnit med frukt vid 10-10:30 också. Och efter de har ätit frukost har ju jag gjort mina rutiner. Städat kök, plockat tvätt, plockat i huset och oftast hunnit med att tvätta båda badrummen ( liksom HELA badrummen, ni fattar) och bytt alla textilier i sängar och badrum.
Sen ett år tillbaka när "det var droppen" hände för mig så har jag bara gjort saker... Utflykter, städat eller vad som helst utan att nämna något. Innan kunde jag ju hinta med att "jag städade badrummen nu.... " Liksom.
Men i över ett år har jag väll liksom tänkt att här bor jag och mina barn. Sen en inneboende som också är deras far, men han har sitt eget liv. Så har det verkligen känts för majoriteten av tiden. Men inte alltid, det har varit bra stunder också då hoppet liksom tänts.
Men till idag då. Han kommer upp 9:15 och undrar om det är något när jag står med lurar i öronen och plockar/städar. Och jag säger nej, jag städar.
Han står förvirrad och hjälper sen dottern att dammsuga.
Han kommer sen igen och undrar om det verkligen inte är något. Så jag säger att "nej, det är verkligen inget... Men det här är vad jag brukar göra alla lördagar . Och så vill jag hinna med allt jag inte hunnit med under veckan. Men jag har ju sagt att vi ser olika, och jag vill nästan inte säga vad tycker eller känner. För det tycker Du är jobbigt... För att jag är stressad, men de här saker betyder mycket för Mig. Vi ser olika där. " Sen tog jag upp att jag har stört mig på strykbrädet som varit framme hela veckan. Det hade han inte ens sett ... Sen säger han att han har ju dammsugit för några dagar sen. Och hade lagt in tvätt. (Fast det är en soffa oss bakom full i torr,ren tvätt) och det säger han lite uppgivet och säger sen att han känner det som ett så stort misslyckande att se mig stressad när han tycker att han verkligen försökt under veckan, men ändå är jag så stressad över saker som ska göras.