Jag önskar jag bodde mindre! Huset är alldeles för stort för mig… Har sonen varannan vecka, annars så bor jag och vovven själva här. Har inte så många rum, men rummen är stora, och planlösningen är kass… Nere är det hall, kök, vardagsrum, ett litet genomgångsrum, dusch, toa och pannrum. På övervåningen är det tre sovrum och en toalett. Mängden rum är perfekt, jag och sonen har ett varsitt, samt att jag har ett gästrum, men till ytan sett så är det alldeles för stort, och alldeles för mycket att städa/hålla ordning på.
Drömmen hade varit ett mindre enplanshus/stuga, hade räckt med ett litet litet kök, vardagsrum så soffa och tv får plats, ett badrum plus liten gästtoalett, samt tre små sovrum. (Nu när man har gästrum är man bortskämd med det, och bor som sagt i en liten håla så oftast blir vänner kvar efter tex en vinkväll då möjligheterna att ta sig härifrån efter 21 på kvällen = 0.)
Samtidigt så har jag bott in mig så bra och älskar mitt hus så jag vill inte sälja det heller. Men jag hade mer än gärna haft ca hälften i boyta… Jag gillade inte ens huset när jag flyttade hit, köptes enbart för att det var jättebilligt. Nu efter 7 års (!!!!) renoverande så har huset nästlat sig in i mitt hjärta.