Fibusen
Trådstartare
Så häftigt! En sådan hade jag velat hitta här, jag undrar ofta över vilka som bodde här på 1800-talet och hur det var då.
Mitt hus var tydligen café på sent 1800-tal, början på 1900-talet. Så spännande att få lite historia!
Var bla en man och fru som bodde där, och dom fick två döttrar. En dag blir mannen och dottern påkörda av tåget så frun blir ensam i huset med dottern, varav dottern bor kvar och tar hand om sin mor tills hon går bort, dottern bor sen kvar fram tills den dagen hon också går bort (på kökssoffan i köket) och efter det så säljs huset till en man som blåser ut allt och renoverar upp och säljer, då hamnade huset hos en barnfamilj, och den familjen köper sen jag huset av.
Systern som dog på järnvägen hade även en dotter, och hon växte upp i huset tillsammans med sin mormor och moster, för pappan blev då deprimerad när hans fru dog. Denna kvinna har jag kontakt med än idag, och jag hoppas att hon törs ta sig upp i sommar och hälsa på. Hon är såklart till åren nu, och har levt isolerad iom corona, men hon vill upp nu när vi är vaccinerade.