Vad betyder den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad betyder den?
Norrlandsgård ?
Tror det har något med fotboll att göra... (sorry @Lillgrådis och @sjoberga ).
Hmmm Östergötland har ju en egen flagga
Visa bifogad fil 71375
Rapsfälten samt Göta och Kinds kanal.
Det känns dessutom inte så östgötskt att ha östgötsk flagga. Måste vara ovanligt härJag vet men varken mamma eller pappa har ju östgötskt ursprung
Jag tänkte skriva något innan om vilken enorm hemlängtan jag får av att titta på bilderna i den här tråden.Som utlandssvensk måste jag både säga tack och fan ta er alla för dessa underbara hus! Får extrem Sverigelängtan av att se hur fint alla bor. Jag vill också ha fårhage och vita knutar och havsutsikt och böljande fält! (Och nej, jag tänker inte skaffa får och släpa med dem till Jersey shore. Men man kan ju få vara lite avundsjuk i alla fall.)
Åh, jag älskar den formen på hus (som säkert heter något snajdigt på arkitektiska)!Hittade ett gammalt foto på vårt hus.
Visa bifogad fil 71374
Nu är du bara kinkig! Vad ska jag flagga om vi ska vara sådana, mamma östgöte, pappa inflyttad kanadick till värmland,jag född i västergötland ,ungdomsuppväxt i skåne ?Jag vet men varken mamma eller pappa har ju östgötskt ursprung
Jag kan ta bort din avundsjuka. Så här kan det också se ut....Som utlandssvensk måste jag både säga tack och fan ta er alla för dessa underbara hus! Får extrem Sverigelängtan av att se hur fint alla bor. Jag vill också ha fårhage och vita knutar och havsutsikt och böljande fält! (Och nej, jag tänker inte skaffa får och släpa med dem till Jersey shore. Men man kan ju få vara lite avundsjuk i alla fall.)
Jag hade i flera år en sådan på bilens bakruta. Ingen anknytning, den följde med köpet. Kändes ändå lite kul på något sätt när få visste vad det var. Numera borta pga. för många omgångar fastfrusen och hårdskrapad snö.Visa bifogad fil 71386
Min ursprungsflagga om det ör till någons intresse