Hur bor ni?

Sv: Hur bor ni?

Redan på bilden utanför fick man en hint om att det skulle vara en fin lägenhet, takhöjden är fantastisk!

Egonson: Väldigt fint! Häftigt att de har blandat så, gillar badrummet skarpt, ovanligt!

Äsch, ingen av oss som hittills lagt upp bilder bor på något slott - upp med gardiner och upp med bilder! :)

Och jag bor inte heller i ett slott :D (fast skulle gärna vilja). Just nu är det helt kaos! Bor för tillfället i husvagnen några månader för att spara pengar innan vi flyttar in i huset för gott. Lägenheten på söder är inte såld ännu och en massa jobb med att få den i ordning! Speciellt som kaninerna gjort avtramp på vissa ställen. Men golven är fina i nästan alla rum och fräscha väggar numer. Men sunkigt kök fortfarande! Massa grejer flyttat hit å dit. Har numer mer grejer hos pappa bara sålänge till förvaring innan vi kan flytta in i huset (inte så stort hus). Hästarna bor helt klart lyxigast med rejäla boxar med snygg inredning och bra hagar.

Egonson: Väldigt fint! Häftigt att de har blandat så, gillar badrummet skarpt, ovanligt!

Ja det är mycket speciellt. Finns ingen ritning eller modell på papper utan det är bara ihopsatt på känn av timmer och tegel och plattor. Någon blandning mellan huset på prärien, fjällstuga och svenskt falurött torp. Doftar gott av timmer :love:
Jag trivs som fisken i vattnet efter en vecka!

Ja det är märkligt hur allt gammalt skall kastas ut bara för att sätta in nytt för sakens skull.
Fast vadå "för sakens skull"? Många kanske helt enkelt tycker att nyare är finare och därför vill göra om?

Ja och det är just det som jag menar.
Inte för att det behövs utan bara för att det skall se ut på ett visst sätt.
Det tycker inte jag motiverar att våldföra sig på gamla hus.

Jag tycker att det står folk fritt att göra som de vill.

Alla får väl göra som dom vill?

Jag tänker "våldföra" mig på huset vi ska köpa så fort jag får vantarna på det. Köket är 60-tal och det ska UT.
Men vill någon ha det så kom och hämta, jag vill inte ha det.

Det är verkligen inte jag och jag skulle inte trivas att ha det så hemma hos mig. Alla har ju olika stil och så länge man trivs hemma så är det fint för den personen men kanske inte för alla andra.

Men då så får man ju också ta att andra har helt andra åsikter.
Och inte alls tycker att det är vare sig finare eller någon förbättring.

Måste få säga att både jag och min man är förtjusta i ditt badrum och tänker hämta inspiration från ditt när vi bygger om vårat :)
Tycker det ser riktigt inbjudande och ombonat ut! Ett varmt badrum. Många tycker jag ser så kalla ut och stela ut.

Men vaddå våldföra sig? Ofta är 40-60 tals köket som är insatt inte original så att man satte in det då var att våldsföra sig!

Man behöver samtidigt inte säga att en annan våldför sig på ett gammalt hus bara för att man vill ha nytt. Det är ju upp till var och en. Det är ingen våldförning utan en modernisering som det faktiskt heter.

Jamen självklart, precis som det står mig fritt att inte hålla med dig. Tycker generellt att det är tramsigt när folk pratar om att andra "våldför sig" på hus och lägenheter bara för att de själva inte tycker att de borde gjort si eller så. Herregud, att man ens orkar bry sig om nån annan bytt ut skåpluckor liksom...

Mo(r)dernisering är inte alltid bra.
Att byta ut stabila och platsbyggda stommar mot fabriksbyggda som skruvas fast i väggarna minskar verkligen hållbarheten i ett kök.
Det går att göra fint utan att slakta väl fungerande snickerier för att sedan sätta in rappel som faller isär efter några år.

Tycker generellt att det är tramsigt när folk pratar om att andra "våldför sig" på hus och lägenheter bara för att de själva inte tycker att de borde gjort si eller så..

Man byter ut stadiga saker med bra kvalité för att sätta in skåpstommar som faller isär efter några år.
Det är ju snarare en hållbarhetsfråga än en smakfråga.

Mo(r)dernisering är inte alltid bra.
Att byta ut stabila och platsbyggda stommar mot fabriksbyggda som skruvas fast i väggarna minskar verkligen hållbarheten i ett kök.
Det går att göra fint utan att slakta väl fungerande snickerier för att sedan sätta in rappel som faller isär efter några år.

Men då får väl folk som byter gammalt mot nytt försöka att inte sätta in rappel då så löser sig ju allt :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 715
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 999
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar