Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har pratat med min familjerådgivare idag. Vi har bokat tid. Jag har min grupp på måndag.

I gruppen är en av ledarna speciellt inriktad på barn.

Nej, hans familj vet nog hans bild... Vilket är en sorg för mig. Jag har inget emot dom. Men jag tror inte dom vet.. och jag vågar inte ta kontakt med dom. Jag är nog rädd för att inte bli trodd... Att de tänker Jag är förövaren, vilket jag tror ibland själv fortfarande. Skulle han säga hela sin bild skulle det nog låta illa också tänker jag...
Vet dom inte hur ni har haft det? Att han gjort noll och nada? Att han inte har ngt jobb? Att du dragit hela lasset med jobb, barn osv? Det är ju fakta. Den som inte fattar att du inte vill längre är trög
 
Idag har han igen bett om att få hjälp... Och jag försökte säga nej.

Men svaren jag fått tillbaka en, två och tre gånger gör att jag orkar inte argumentera. Så jag åkte dit... Och känner mig så misslyckad igen.


Sen ytterligare kontakt efter det, med videosamtal till barnen
Så länge som du vet vad hans agenda är så är det bra. Du vet ju att han använder barnen för att träffa dig. Han gör sig själv största björntjänsten genom att visa sig oduglig med barnen om och om igen.

En sak jag inte begriper är var får han pengar ifrån nu? Vem betalar huset? Vem betalar maten han och barnen äter?
 
Så länge som du vet vad hans agenda är så är det bra. Du vet ju att han använder barnen för att träffa dig. Han gör sig själv största björntjänsten genom att visa sig oduglig med barnen om och om igen.

En sak jag inte begriper är var får han pengar ifrån nu? Vem betalar huset? Vem betalar maten han och barnen äter?
Dessvärre är framtiden fortfarande betalningsskyldig på gemensamma räkningar och lån då det ej är någon bodelning gjord.
 
Dock bara på det som står i Framtidens namn. Därför bör hon säga upp el, tv-abonnemang, sophämtning mm om hon fortfarande står på det.
Det tipsades det om tidigare i tråden.
Dock är ju lånet på huset något som inte går att säga upp. Så skulle ärligt talat inte vara förvånad om han låter TS stå för lånet helt och hållet själv fram tills bodelningen.
 
@Framtiden , angående att hjälpa honom på hans veckor: ju jobbigare han har det med ansvaret över barnen desto större chans att det slutar med att du får ha dem mer.
Om du stöttar och hjälper kan han ju lättare inbilla sig själv (och andra) att han orkar.

Förstår att det känns jobbigt att låta det vara men kanske kan den tanken hjälpa dig att stå emot impulsen att komma till undsättning.

(Att fanskapet inte har någon egen försörjning än och låter dig stå för det får mig att vilja åka och kasta ut honom ur huset med egna händer. Det är så jävla sjukt. Men snart går ju tiden ut!)
 
Visst borde det vara bra om det här med att hjälpa honom på hans veckor finns skriftligt? (tex om det skickas sms), då vid eventuellt senare trassel om vem som ska ha vårdnaden så går det ju att visa på att han inte ens klarar att handla mat om han har barnen hos sig.
 
Jag förstår att man vill ta det lite piano innan bodelning och skilsmässa är klart, samtidigt är det en avvägning att inte vara för tillmötesgående. Risken finns oavsett hur mycket man stryker medhårs att han ställer till det i slutänden iallafall. Så länge du kan bita ihop och tänka på brytdatumet när allt är klart så gör du det du känner att du vill och kan göra utan att göra våld på dig själv eller utsätta dig för fara.

När skilsmässan är ett faktum kan du börja sätta lite hårt mot hårt och kräva att han antingen tar ansvar för att hantera olika situationer eller att han helt enkelt har barnen mindre så han kan ha ork för dem. Behövs avlastning kan man vända sig till kommun, jag har inte hundra koll men vet flera familjer såväl som ensamstående som haft hjälp både med sin egen struktur i tillvaron och med barn. Är osäker på exakt hur detta fås och vad man behöver för att ansöka men det kan vara värt att kolla upp tänker jag.
 
En bodelning kan i princip ta hur lång tid som helst om den andra parten krånglar (har den T-shirten 🙋‍♂️) Så mitt råd till TS är att så fort du känner att du orkar börja avsluta abonnemang osv som ni står gemenamt på. Typ allt utom lånen kan du avsluta. Se om ditt eget ”hus” och unna dig att bli självisk och sluta mata honom med pengar.
 
@Framtiden
Jag tycker du ska lyssna på podden P4Story och avsnittet om Beata. Det din man håller på med är väldigt lika och jag är på riktigt orolig för dig. Be om hjälp!! Träffa honom ALDRIG utan en annan vuxen närvarande. Det börjar gå upp för honom nu att du inte kommer tillbaka. Säg nej, nej. Jag vet du är rädd om dina saker men just nu är det viktigare du är rädd om ditt liv. Saker kan man ersätta till stor del och annars är det bara saker. Dig kan man inte ersätta.
 
@Framtiden
Jag tycker du ska lyssna på podden P4Story och avsnittet om Beata. Det din man håller på med är väldigt lika och jag är på riktigt orolig för dig. Be om hjälp!! Träffa honom ALDRIG utan en annan vuxen närvarande. Det börjar gå upp för honom nu att du inte kommer tillbaka. Säg nej, nej. Jag vet du är rädd om dina saker men just nu är det viktigare du är rädd om ditt liv. Saker kan man ersätta till stor del och annars är det bara saker. Dig kan man inte ersätta.
Har tänkt skriva något liknande. Klart man måste ha koll på lån och hus men det är inte värt att tumma på sin integritet för prylar och annat värdsligt.
 
@Framtiden Hur går det?
Jag blir lite orolig för ditt välbefinnande när man inte hör nåt på ett tag eftersom man vet vilken sits du är i ❤.
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
 
Tack för omtanken ❤️

Det har varit "blåsigt". Jag har ju inte barnen och jobbar svåra tider de här veckorna, men han lyckas komma åt mig ändå. Och när jag nu senast för några timmar sen ifrågasatte varför han tillägger "men det kanske är hemligt?" Om saker för att jag blev irriterad. Jadå satte det ju igång igen. Om att vi behöver kommunicera, vad jag värdesätter i ett förhållande... Att vi inte hade diskuterat det ordentligt innan... Att jag inte vet vad jag vill. Och att det för honom var HELT otänkbart att gå isär om man skaffat barn. Att det var därför han ville vänta så länge med det för att vara säker på att det höll.
Sen att han inte kan få ihop att Jag kände mig ensam i vår relation när jag bara var så upptagen med jobb, träning, vänner och barn .. det är ju därför vi är där vi är. Men att jag kände mig och känt mig ensam, det var svårt att förstå....


Jag svarade att det behöver vi inte förstå,och att jag försökte! Men jag orkar inte försöka mer, mina känslor är slut och jag har aldrig sagt att skilsmässa är något som jag varit okej med osv.

-Men inte otänkbart,för då gör man det inte!


,...................................

Han sa mer saker, jag bara orkar inte komma ihåg tror jag...
Eller så kommer orden i huvudet inatt... Eller sen när jag försöker slappna av...

Jag hade en bra dag innan faktiskt...och tänkte att Idag har han inte hört av sig..

Han ringde för att fråga om jag kunde ha barnen i helgen... Han hade ett möte. Det kom fram på slutet
Du måste få hjälp med kommunikationen. Du måste få hjälp att inte behöva prata med honom på tu man hand, ens på telefon. Han är en farlig, utstuderad manipulatör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 491
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 676
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 133
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp