Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var väldigt sjuk en vecka,och kunde inte handla själv. Så han hjälpte mig då. Men jag swishade ju vad det hände kostat.... Så. För att visa att vi ska hjälpa varandra antar jag ... Fast hans skäl är inte rimliga, det är det som gnager. Och att jag svarar är för att ibland låter han dottern ringa genom sin mobil, så jag antar att jag inte vill missa att höra hennes röst 💔❤️ det är ju barnen jag saknar. Och att jag är rädd att ha ska tycka att Jag inte ställer upp och som jag är van, att det kommer tillbaka senare... Att "den gången gjorde du si och så och gjorde inte det och det....osv" Så jag vill väll inte ge honom vatten på kvarnen eller så

Här är ett perfekt exempel som går att lösa jättebra via sms som jag och exet gjorde. Exet fick helt enkelt skicka sms ”Barnet saknar dig och vill ringa, går det bra?” Jag svarade ja, och barnet ringde mig. Som sagt, jag vet hur jävla jobbigt och svårt det är, jag har själv varit i samma sits, MEN, jag skriver av välmening, för det var när jag började sätta gränser saker började fungera. Och han kunde börja gå vidare för han förstod att det fanns inget velande från min sida, jag var klar med oss liksom. Hans fokus hamnade mer på barnet än på mig. Och det blir bättre och bättre, för att tillslut bli jättebra! (Idag är han lyckligt gift med en annan tex)

Sen får man vara beredd att det blir så fult att han säger till barnet att ”det går inte att ringa för mamma vill inte prata med oss”, så det gäller att prata med barnen om det också. Det går jättebra att säga tex ”att vill ni ringa mig när ni är hos pappa så får ni jättegärna ringa, men be pappa skicka ett sms först så jag inte står mitt uppe i något, för jag vill verkligen så gärna kunna prata med er”

Och är barnen tillräckligt stora är det inte alls dumt med egen begagnad mobil och kontantkort.
 
Och nu när jag ringde och försökte med att jag inte kan, så låter han jätteuppgiven att "jahaa... Neeeej, jag tänkte du ville träffa barnen för de saknade dig. Men * dotterns namn * saknar dig iaf väldigt mycket och jag tänkte att du ville,men du gör som du vill..
Men fy fan vilket vidrigt jävla skithål han är 🤬🤬🤬 Han är störd! Det är elakt och extremt manipulativt att använda barnen som ett medel för att komma åt dig. Fy fan 🤮 Jag är sjukt stolt över dig som orkar stå emot hans emotionella misshandel, vilken fantastisk kvinna du är @Framtiden!
 
Usch vad dum jag känner mig. Som moment 22.

Jag skriver allt om hur svårt det är, men vågar inte göra något åt det 🙈😫

Jag vill! Men vågar inte allt....

Känns som jag bara klagar. Fast jag har lagt ner mobilen när vi har pratat några gånger! Så.. jag jobbar på det..
Du får gnälla, svära, klaga, vara glad, ta plats, finnas till. Du och dina känslor spelar roll och FÅR både höras och synas helt utan motprestation.

Du är så jävla bra!
 
Utnyttja hemsänding? Det har ju blivit jättesmidigt nu efter corona.
Det skulle han säga var för dyrt...

Jag åkte dit. (Fel jag vet)

Och sa att han kan laga maten imorgon,jag tar med efterätt och sen åker jag till mig.
Han åkte och handlade,kom tillbaka och var helt "gör vad du vill imorgon,hämta barnen och gör vad du vill.. jag orkar inte lägga ner mig mer, jag har försökt få till något hela veckan och du bara.... Gör vad du vill!" Och jag stod där som... Va?

-men vi sa ju innan du åkte. Du skulle göra lax,och jag efterrätt...

"Jag ids inte nu... Jag har försökt.."

Sen kom det meddelandet när jag var på affären.

"Det enda du säger så fort jag ser dig är hur bråttom du har nån annanstans, hur du aktivt gör allt i din makt för att slippa vara i min närhet mer än absolut nödvändigt. Och det gör så satans ont att jag enbart har försökt för våra barns skull."
 
Jag ringde upp honom, och efter otaliga Om och Men så är vi tillbaka på . Han gör mat. Jag efterätt. Sen åker jag.
 
Orkar inte skriva ut allt mellanspel för jag är nära att gråta i en hög just nu..

Men han ville att han och barnen var hos mig. Och åt vi inte hos mig så skulle de äta chips här sen. Men jag sa nej. Vi är där hos dom...

Bra, jättebra gjort att säga nej. Ett steg i taget, varje gång du sätter en gräns är ett steg närmare frigörelse. Om ni är hos dig kommer du få ett helsike att få honom därifrån, och han kommer att använda barnen, få det att låta som att det är dem du kastar ut. När det är du som ska åka har du makten, och det vill han inte. Gå inte med på att vara hos dig istället, oavsett vad han försöker med!

Han verkar tro att det fortfarande finns en möjlighet att leva tillsammans igen. Ju fortare han inser att det inte är ett alternativ, att det ni nu ska göra "för barnens skull" måste vara på ett annat sätt än tidigare, desto bättre. När han ifrågasätter att du gör allt för att inte vara i hans närhet, har du ifrågasatt att han verkar ha en förhoppning om att det ska bli ni två igen?
 
Bra, jättebra gjort att säga nej. Ett steg i taget, varje gång du sätter en gräns är ett steg närmare frigörelse. Om ni är hos dig kommer du få ett helsike att få honom därifrån, och han kommer att använda barnen, få det att låta som att det är dem du kastar ut. När det är du som ska åka har du makten, och det vill han inte. Gå inte med på att vara hos dig istället, oavsett vad han försöker med!

Han verkar tro att det fortfarande finns en möjlighet att leva tillsammans igen. Ju fortare han inser att det inte är ett alternativ, att det ni nu ska göra "för barnens skull" måste vara på ett annat sätt än tidigare, desto bättre. När han ifrågasätter att du gör allt för att inte vara i hans närhet, har du ifrågasatt att han verkar ha en förhoppning om att det ska bli ni två igen?
Jag säger att det inte går. Att vi försökt. Att jag försökt. Att mina känslor är slut.

Han tror mig inte. Han tror att det är min ämnesomsättningspoblematik, ålderskris... Osv osv
 
"Det enda du säger så fort jag ser dig är hur bråttom du har nån annanstans, hur du aktivt gör allt i din makt för att slippa vara i min närhet mer än absolut nödvändigt. Och det gör så satans ont att jag enbart har försökt för våra barns skull."
Där ljuger han dig rakt upp i ansiktet. Det är INTE så att "han enbart försökt för barnens skull". Det han försöker är just att använda barnen för att komma åt dig. För det är praktiskt för honom när du sköter allt åt honom. Kom ihåg det. Och även OM han försökt allt för att hålla er relation fin och bra, även OM han försökt allt för att vara både en fantastisk partner och pappa så har han inte lyckats. Framförallt så har du gång på gång fått bevisat för dig att ni inte passar ihop. Även OM han skulle vara snäll och bra, så är han inte rätt för dig och du behöver ingen mer anledning än så till att inte ha en relation med honom. Att han vill att ni har en relation betyder ingenting, det är NI som måste vilja det och vill du inte, då ska du inte. Kom ihåg det.
 
Jag säger att det inte går. Att vi försökt. Att jag försökt. Att mina känslor är slut.

Han tror mig inte. Han tror att det är min ämnesomsättningspoblematik, ålderskris... Osv osv

Han hoppas fortfarande alltså. Gå inte in i någon diskussion om varför, haka inte på hans försök att göra det till en diskussion som går att argumentera kring. Att fortsätta diskutera gör att det finns hopp för honom så länge diskussionen fortfarande pågår, så länge det finns något mer att säga, något som besvaras av dig.

Du har rätt till din vilja och dina känslor, utan att de behöver berättigas av honom.

Du vill inte mer, dina känslor finns inte längre. Punkt. Fortsätt upprepa det bara, oavsett hans försök till forsatt diskussion. Han behöver inte förstå, och du behöver inte förklara mer när han säger att han inte tror dig. Du har förklarat tillräckligt, nu är det dags att dra ett streck så att ni kan fortsätta med nästa kapitel i era liv.
 
Där ljuger han dig rakt upp i ansiktet. Det är INTE så att "han enbart försökt för barnens skull". Det han försöker är just att använda barnen för att komma åt dig. För det är praktiskt för honom när du sköter allt åt honom. Kom ihåg det. Och även OM han försökt allt för att hålla er relation fin och bra, även OM han försökt allt för att vara både en fantastisk partner och pappa så har han inte lyckats. Framförallt så har du gång på gång fått bevisat för dig att ni inte passar ihop. Även OM han skulle vara snäll och bra, så är han inte rätt för dig och du behöver ingen mer anledning än så till att inte ha en relation med honom. Att han vill att ni har en relation betyder ingenting, det är NI som måste vilja det och vill du inte, då ska du inte. Kom ihåg det.
@Framtiden - läs detta högt för dig själv.

De han vill är inte relevant.
Det är vad DU vill som är det enda viktiga.
 
Han hoppas fortfarande alltså. Gå inte in i någon diskussion om varför, haka inte på hans försök att göra det till en diskussion som går att argumentera kring. Att fortsätta diskutera gör att det finns hopp för honom så länge diskussionen fortfarande pågår, så länge det finns något mer att säga, något som besvaras av dig.

Du har rätt till din vilja och dina känslor, utan att de behöver berättigas av honom.

Du vill inte mer, dina känslor finns inte längre. Punkt. Fortsätt upprepa det bara, oavsett hans försök till forsatt diskussion. Han behöver inte förstå, och du behöver inte förklara mer när han säger att han inte tror dig. Du har förklarat tillräckligt, nu är det dags att dra ett streck så att ni kan fortsätta med nästa kapitel i era liv.
Minns när jag försökte förklara för exet att jag inte ville längre.
Hans svar: Det där finns bara inne i ditt huvud.

Jag blir fortfarande efter 18 år skitförbannad när jag tänker på det.
 
Jag säger att det inte går. Att vi försökt. Att jag försökt. Att mina känslor är slut.

Han tror mig inte. Han tror att det är min ämnesomsättningspoblematik, ålderskris... Osv osv
Det han försöker göra är att få dig att tvivla på dig själv, på dina känslor och på din uppfattning av situationen. Det är oerhört manipulativt och respektlöst av honom. Det är inte dig som individ som han är intresserad av, det visar allt du skrivit om vad han sagt och gjort, det är dig som funktion han är ute efter. Han vill kunna få fortsätta med sin bekväma tillvaro, och har nu när du flyttat ifrån honom verkligen fått inse vilka krav det ställs på normala vuxna personer. Han verkar vilja fortsätta vara en mansbäbis.

Du är jättebra som stod emot honom när han vill komma hem till dig! Jag förstår att det är tungt och tufft, och när en person som vet hur han ska jiddra med ens hjärna försöker manipulera en.
 
Hur ser det ut med bodelningen förresten? Den går ju alldeles utmärkt att göra innan skilsmässan går igenom.
Han vill inte. Han sa i somras att vad trodde jag det skulle ge mig? Och att han inte visste om jag var korkad eller dum om jag trodde att det kunde bli likvärdigt mellan oss...

Så då måste 6 månader gå innan en bodelningsförrättare går in
 
Det skulle han säga var för dyrt...

Jag åkte dit. (Fel jag vet)

Och sa att han kan laga maten imorgon,jag tar med efterätt och sen åker jag till mig.
Han åkte och handlade,kom tillbaka och var helt "gör vad du vill imorgon,hämta barnen och gör vad du vill.. jag orkar inte lägga ner mig mer, jag har försökt få till något hela veckan och du bara.... Gör vad du vill!" Och jag stod där som... Va?

-men vi sa ju innan du åkte. Du skulle göra lax,och jag efterrätt...

"Jag ids inte nu... Jag har försökt.."

Sen kom det meddelandet när jag var på affären.

"Det enda du säger så fort jag ser dig är hur bråttom du har nån annanstans, hur du aktivt gör allt i din makt för att slippa vara i min närhet mer än absolut nödvändigt. Och det gör så satans ont att jag enbart har försökt för våra barns skull."
Jag menade att du skulle använda hemsändning om du är sjuk ;-). Hur han vill lösa det - vänner, släkt, hemsändning eller havregrynsgröt en vecka är inte ditt problem. Hade en chef som hela sin uppväxt fått kornmjölsgröt till kvällsmat, blev 87 år så gröt är bra mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 513
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 694
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 150
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 076
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp