Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, har inte det så att det skulle gå tyvärr... Alla har så fullt upp med sitt. Och jag har bara mina föräldrar, men det är i grannstaden....
Har du frågat? Min uppfattning är att de allra flesta människor vill hjälpa till, även om ni kanske inte varit nära på ett tag (misstänker att exet inte gett dig så mycket tid att vårda andra relationer). Att be om hjälp kan vara första steget på en bra vänskap, och att bara vara med som säkerhet vid hämtning/lämning eller bara få vara något slags stöd, det hade jag personligen gjort för vem som helst - kvittar om det är bästisen eller lågstadiekompis jag inte pratat med på 20 år eller en kompis kompis eller vad som. Jag förstår att det kan vara läskigt eller svårt att be om hjälp men människor vill i regel hjälpa :heart
 
Och. Aldeless nu ringde han. Jag svarade inte.

Men han undrar om jag kan komma dit, för barnen hade vänner hemma, men han behöver åka och handla....

Då får han väl från och med nu lära sig att planera sin handling lite bättre. Eller ta med alla barn till affären. Eller hitta på någon annan maträtt/utesluta ingredienser eller vad det nu är som saknas.
Stå på dig @Framtiden :heart du behöver inte lösa hans vardagsproblem.
 
Och. Aldeless nu ringde han. Jag svarade inte.

Men han undrar om jag kan komma dit, för barnen hade vänner hemma, men han behöver åka och handla....
Som andra sagt: Han kan handla vid andra tillfällen. Troligen är det inte helt totalt tomt på mat och annat där och då kan han faktiskt vänta, sedan får han lära sig planera. Precis som @cirkus skrev: han håller fortfarande på med sin manipulation osv.
Hade det varit så att han behövde handla så hade han (redan när barnen tänkte bjuda hem vänner) kunnat säga: "Tyvärr, det går inte idag, jag måste handla. Kan ni vara hemma hos vännerna istället?" och så hade det hela löst sig.
 
Jag var väldigt sjuk en vecka,och kunde inte handla själv. Så han hjälpte mig då. Men jag swishade ju vad det hände kostat.... Så. För att visa att vi ska hjälpa varandra antar jag ... Fast hans skäl är inte rimliga, det är det som gnager. Och att jag svarar är för att ibland låter han dottern ringa genom sin mobil, så jag antar att jag inte vill missa att höra hennes röst 💔❤️ det är ju barnen jag saknar. Och att jag är rädd att ha ska tycka att Jag inte ställer upp och som jag är van, att det kommer tillbaka senare... Att "den gången gjorde du si och så och gjorde inte det och det....osv" Så jag vill väll inte ge honom vatten på kvarnen eller så

Finns det ingen annan du kan be om hjälp med inhandling när du är sjuk? Känns inte idealt att du ber honom om det nu faktiskt. Om jag var din vän hade jag hellre åkt och handlat åt dig än att han skulle göra det.
 
Och nu när jag ringde och försökte med att jag inte kan, så låter han jätteuppgiven att "jahaa... Neeeej, jag tänkte du ville träffa barnen för de saknade dig. Men * dotterns namn * saknar dig iaf väldigt mycket och jag tänkte att du ville,men du gör som du vill..
 
Och nu när jag ringde och försökte med att jag inte kan, så låter han jätteuppgiven att "jahaa... Neeeej, jag tänkte du ville träffa barnen för de saknade dig. Men * dotterns namn * saknar dig iaf väldigt mycket och jag tänkte att du ville,men du gör som du vill..
Det där är alltså en variant av "jag tänker inte vara barnvakt för att du ska kunna träffa någon ny". Spyvarning på den! Se det för vad det är. Dränk dina barn i kärlek när de är hos dig/du pratar med dem och svara ärligt på deras frågor när de ställer dem. Det är ett helvete att ständigt vara jour och om man måste vara det så ska det vara för barnens skull, inte för hans.
 
Och nu när jag ringde och försökte med att jag inte kan, så låter han jätteuppgiven att "jahaa... Neeeej, jag tänkte du ville träffa barnen för de saknade dig. Men * dotterns namn * saknar dig iaf väldigt mycket och jag tänkte att du ville,men du gör som du vill..
VILKET SVIN!

När du inte ville hjälpa hans handlande så använder han dottern för att mjuka upp dig.

Det är hans vecka. Han får klara den själv och han ska ha barnen då.

Det självklara svaret på ditt nej vore: OK då vet jag.
Inget jiddrande om dottern.

:rage::rage::rage:
 
Och nu när jag ringde och försökte med att jag inte kan, så låter han jätteuppgiven att "jahaa... Neeeej, jag tänkte du ville träffa barnen för de saknade dig. Men * dotterns namn * saknar dig iaf väldigt mycket och jag tänkte att du ville,men du gör som du vill..
Precis för att du ska ge efter.
Då har han dig där han vill…
suck liksom
Min fd kom till mig 23:30 en kväll för att”hämta nåt till barnet”.
Jag hade fest och det visste han..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 513
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 683
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 144
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 076
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp