Jag är redan väldigt effektiviserad. Har hästarna hemma, jobbet 2 km bort, äter massor ute eller på jobbet så jag lagar inte så mycket mat hemma, men det finns alltid mat hemma ifall det behövs.
Det är mer att jag liksom inte orkar få tummer ur just nu som är ett problem. Jag har en kanin som bor i garaget (long story), men som behöver få komma ut i trädgården i en bur med marktillgång. Jag har allt material liggandes, behöver bara bygga ihop den, men får inte tummen ur. Orkar liksom inte. Och det blir ju också ett stressmoment för varje dag när jag är där och pillar med henne och ger henne mat så tänker jag att jag måste bygga den där buren. Suck. Har till och med erbjudit grannen pengar för att sätta ihop den, men han orkade inte heller. Livet alltså!
Mina hästar går på lösdrift hemma och det funkar egentligen väldigt bra, men just nu har jag en dräktig märr som är rånglåg. Jag binder upp dem när de får kraftfodret, men märren behöver mycket mer grovfoder än min redan feta haflingervalack så jag skulle behöva få upp de där boxarna i stallet så de kan äta i lugn och ro. Då hade jag kunnat köpa olika grovfoder till dem också eftersom de har olika behov. Men så drara jag mig. Orkar jag verkligen med hästar på box? Då måste jag ju upp på morgonen även mina lediga dagar för att fodra mm. Nu har de ju fri tillgång på grovfoder hela tiden, plus att de går i stor gräshage och fortfarande äter gräs också. Det är inte så noga nu om jag kommer ut kl 7 på morgonen eller om jag kommer ut kl 10. Men ska jag stalla in hästarna är det ju helt andra krav. Det är inte mockningen och det som jag är rädd för, utan mer att jag inte vill ha kravet att passa tider. Men jag skulle ju kunna stalla in ett par timmar på kvällen och släppa ut sen innan jag lägger mig. Jag drar mig för det oavsett för jag orkar inte med mer krav och mer jobb. Livet ska ju vara så enkelt som möjligt.