Jag är en generator. Ju mer jag gör desto mer energi får jag. Det är ungefär som att energin går att konditionsträna.
Meeen jag har lite adhd också, är oerhört lust- och känslostyrd och kan liksom få ett rus och bara kötta på. (Sen dör jag när jag har rusat färdigt, på kvällen. Somnar ovaggad, har aldrig haft problem att somna pga hjärnan är TRÖTT efter att ha snurrat en hel dag.)
Jag är också sjukt noga med att täta energiläckor, så att energin inte smiter. Blir galen att av slösa energi på fel saker, eller personer. Uppskattar inte vänskapsrelationer som behöver smörjas och underhållas, till exempel. Och skulle inte palla att äta middag med folk flera gånger i veckan, det har jag verkligen inte lust med. Inte lust = kräver massor av energi att genomföra. Tack och lov är jag bra på att tycka att saker är kul, jag kan få upp mitt engagemang för det mesta.
Jag laddar energi väldigt bra av att ”vara ensam i en massa”. Kan alltså åka till gekås för att jag behöver vara ifred och ladda en stund. Samma med Ikea, torghandel, mässor, publikhav osv. Mmm, får sån inre frid av det
Skulle kunna vara jag som skrev det där, förutom det sista med "vara ensam i en massa"
Är en ensamvarg och min största energikälla är ridningen och pysslet med hästarna. Gärna ensam på kvällen när det är mörkt, tyst och lugnt