Hur bli av med pocketböcker?

Smulu

Trådstartare
Jag har lite drygt två flyttkartonger på pocketböcker, är det någon av er som har tips på hur jag blir av med dessa. Det känns inte bra att kasta dem, men jag har inte plats i min bokhylla och ska flytta om en dryg vecka.

Brukar antikvariat ta emot pocket?

Sv: Hur bli av med pocketböcker?

Reningsborg, loppis, bortskänkesannons på Blocket, kanske kan höra med ex sjukhus/äldreboende liknande om det är nåt de kan tänkas ta emot?:)

När jag rensade min bokhylla bjöd jag in alla grannar att plocka vad dom ville ha. Grannarna blev glada och jag blev av med böckerna.

Man kan skänka dom till mig :angel:

När jag flyttade från stan gjorde jag mig av med runt 1500 böcker. Bjöd faktiskt in bukefalister att botanisera men det var bara escodobe som nappade. Gav bort några kassar böcker till brorsonen o resten till second hand. Antikvariaten var inte intresserade öht.

Sånt jag inte behöver men inte vill sälja lämnar jag till RÖDA KORSET:d:d

Herre jistanes människa, hädelse! ;)
Jag gör mig sällan av med böcker, den som har flest vinner :p

kl

Däremot om man har hela serier eller lite annorlunda serier/böcker kan de vara värt att kolla upp andrahandsvärdet på tradera, blocket och liknande. Här hos mig vet jag om en gubbe som driver ett permanent stånd på en loppisbutik som köper in böcker inte för så mkt men det blir en liten slant.

Håller med, inte elda böcker :D

Tradera är helt dött, jag har lagt ut böcker för en kr, inte ett enda napp. De gick till Myrorna.

Ge dem till närmsta sjukhus.
Det är hopplöst när man blir inlagd akut, och därför inte tagit med något att läsa. Visst finns det ofta lite böcker i dagrummen, men det är ju inbundna böcker som tillhör landstinget. Tänk om det fanns en låda med pocketböcker där man fick välja en och ta med den hem om man blir utskriven innan man läst ut den:love:

Ge dem till närmsta sjukhus.
Det är hopplöst när man blir inlagd akut, och därför inte tagit med något att läsa. Visst finns det ofta lite böcker i dagrummen, men det är ju inbundna böcker som tillhör landstinget. Tänk om det fanns en låda med pocketböcker där man fick välja en och ta med den hem om man blir utskriven innan man läst ut den:love:

Ah, det är ju förståss en idé :)

Jag förstår inte resonemanget varför det är svårt att slänga (=återvinna) en pocket. En tidning kostar i många fall mer än en pocket och lämnas gärna till återvinningen!

Men sjukhusidén var en mycket bra sådan!

Tradera, kort auktion kanske skulle funka?

Pocket på tradera har jag nyss upptäckt. Är lite efter min tid & har nyss börjat läsa Liza Marklunds böcker
Tyvärr finns det dom som anser att över 50:- är skäligt fraktpris för EN pocketbok......... dock får dom inga bud från mig

Jag skänkte en kasse till Emmaus nu när jag kom hem från London, men gav först mamma en chans att peta i det jag ville skänka bort då de har en "pocketbokhylla" på jobbet där folk ställer pocketböcker som de inte vill ha, antingen till låns eller skänks.

Har dock en löjlig massa nu som jag behöver bli av med så om nån göteborgare vill komma och botanisera i hyllorna är ni så välkomna :D

Jag förstår inte resonemanget varför det är svårt att slänga (=återvinna) en pocket. En tidning kostar i många fall mer än en pocket och lämnas gärna till återvinningen!

Men sjukhusidén var en mycket bra sådan!

För mig är det ett hantverk, och det tar emot att slänga. Det vore lite som att rita om en tavla man inte gillade, eller att elda med mormors gamla handsydda väggbonad.

second hand är nog bästa idén om man nu inte hittar ett sjukhus som vill ha dom :) antikvariat verkar inte ta emot sånt alls. Antar dom har så det räcker och blir över. Min favorit second hand nere i skåne har en hel sektion med pocketböcker som kostar max en tia. Brukar alltid bli någon ny när jag är där, jag sparar bara böcker jag gillar, annars skänks dom eller säljs om jag själv ska på loppis. Eller så bookcrossar jag dom :)

Liknande trådar

Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 445
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
807
Senast: MiniLi
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar