Hur bli av med pocketböcker?

Sv: Hur bli av med pocketböcker?

För mig är det ett hantverk, och det tar emot att slänga. Det vore lite som att rita om en tavla man inte gillade, eller att elda med mormors gamla handsydda väggbonad.
Fast varje bok är ju inte ett hantverk. Det är ju en kopia på hantverket. Det är ju som att säga att affischerna på Dalís målningar är hantverk.

Genom historien har ju olika slags förtryck tagit sig uttryck i bokbål eller annan förstörelse av böcker, och jag kan tänka mig att det är därför det tar emot för många att förstöra böcker. För min egen del skulle det ta emot att göra det.

Sedan kan det tilläggas att det inte samma starka historik bakom att konstverk eller andra kulturyttringar förstörs (även om det givetvis finns exempel på sådana), så därför känner folk inte samma sak om man förstör dessa.

Jag har slängt iväg en fråga till jobbet om det är intressant ( jobbar på sjukhus nära dig ;) ).
Jag hade gärna sagt ja direkt, men vi har ont om förvaringsutrymmen där så jag kan inte bara släpa dit två flyttkartonger utan att ha fått ett ok :D

Jag har slängt iväg en fråga till jobbet om det är intressant ( jobbar på sjukhus nära dig ;) ).
Jag hade gärna sagt ja direkt, men vi har ont om förvaringsutrymmen där så jag kan inte bara släpa dit två flyttkartonger utan att ha fått ett ok :D

Jag åkte till Stora Sjukhuset på strålning för några somrar sedan. Där hittade jag ett bord i väntrummet med en massa böcker och en uppmaning att ta, och läsa. Jag lånade flera och la dit ett gäng själv.

Har "glömt" böcker på tåg och caféer om de inte varit nog bra att ta hem till bokhyllan. Ungefär som man lägger ifrån sig tidningen till nästa som vill läsa.

Jag åkte till Stora Sjukhuset på strålning för några somrar sedan. Där hittade jag ett bord i väntrummet med en massa böcker och en uppmaning att ta, och läsa. Jag lånade flera och la dit ett gäng själv.

Har "glömt" böcker på tåg och caféer om de inte varit nog bra att ta hem till bokhyllan. Ungefär som man lägger ifrån sig tidningen till nästa som vill läsa.

Och precis så kommaken över en bok som var väldigt nyttig för mig att läsa. Så jag tror jag måste uppmana fler att "glömma" böcker på tåg ;).

Liknande trådar

Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 445
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
807
Senast: MiniLi
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar