Förra året mellan oktober och november hyrde vi ett litet hus av en person, det var tänkt att vi skulle hyra minst fram till juni -04.
Men så fort vi hade betalat första hyran och dep. avgift blev hon minst sagt underlig och hittade på en massa konstiga saker.
Sprang på tomten i ett, byggde hus och kojor och "hästboxar", följde efter och skrek och levde om så fort vi visade oss, smög runt på tomten om nätterna, stal saker, släppte ut min ponny, gjorde intrång i huset, hotade att skjuta oss, misshandel mm mm, listan kan göras hur lång som helst.
Till hennes nackdel, skickade hon en torped som stövlade in i huset och avslutade sitt besök med att säga att vi skulle vara ute ur huset innan månadens slut (november) och kort därefter sa hon det själv, att vi skulle ta våra saker och försvinna ut ur hennes hus.
Det var precis vad vi gjorde.
Nu stämmer hon oss för kontraktsbrott.
Jag önskar verkligen att jag kunde säga att vi inte kan förlora, men vi har fått veta av polisen att hon har satt det här i system.
Hyr ut ett hus och en gård och gör sen livet till ett helvete för hyresgästerna så att de ska ta sina saker och fly, för att då kunna stämma dem för kontraktsbrott.
Det tråkiga är att hon i en del fall fått rätt.
Men också förlorat.
Visst fan är det jobbigt!
Jag känner inte alls för att dra på mig en stor skuld som jag måste sitta och betala av lång tid framöver.
Absolut inte för den här personens skull!!