Hur berättade ni?

Sv: Hur berättade ni?

Vi berättade utan krusiduller, efter att vi varit på inskrivningen. "Vi ska få en bebis" tror jag orden var. Mina föräldrar blev lite chockade - pappa satt böjd över tidningen och sa knappt nånting medan mamma blev helt till sig. Svärföräldrarna, ja, det blev ungefär lika där. Eftersom vi bara slängde ur oss det mitt i allt annat prat (makens morfar var där samtidigt och han babblar oavbrutet, så vi fick liksom passa på när det var tyst i 2 sek). Svärfar blev tyst och svärmor överlycklig. :P

Det dröjer i vart fall något år till, även om det börjar suga lite nu :p
Många av mina kompisar skaffar barn nu. Jag börjar känna mig ensam :p

Men jag vill hinna plugga lite och så först, så jag har något att stå på efter.

Ja men då så, se till att träna så länge då, både på att passa och tillverka!

När vi väntade våran dotter så visade de sig att sambons syster oxå skulle ha barn, så på 1:a advent skulle sambons syster tala om de för sina föräldrar o alla va där (syskon, syskonbarn mm) O när de va sagt så kom ju frågan till oss oxå! "O när ska ni ha barn då? " de va ju bara att säga som de va, "6 veckor efter syrran :)" Så de va väl i v 9 eller nåt. Känndes lite tidigt o säga något men men...

vi berättade samma dag som vi fick pluset, 9 augusti(dagen innan mensen).

jag skickade sms till mamma..de har 7 barnbarn sen innan så för dem är det ju inte så nytt men de blev glada ivf. alla mina syskon fick också veta samma dag.

sambon berättade för sina föräldrar över telefon.. han berättade först för sin pappa och fick honom att lova och inte säga nåt till hans mamma som låg och sov..bara att hon skulle ringa sen.
när hon ringde så var hon i tron om att pöjken hade någon mer liten blessyr han ville fråga om (han ringer alltid sin mamma när han vill veta nåt om nån fysisk skada/sjukdom, hon är sjuksköterska)..
han började..jo det är nåt fel på malin..nåt med hennes urin..hon gjorde ett test och det blev ett plustecken.. hans mamma blev lite rädd och började genast tänka på njurarna och sådant där.. innan han klämde ur sig att vi ska få barn. svärmor blev lite chockad och reagerade inte så mycket. det tog några timmar för henne att förstå att hon faktiskt ska bli farmor...nu är hon eld och lågor..

vi berättade samma dag som vi fick pluset, 9 augusti(dagen innan mensen).

jag skickade sms till mamma..de har 7 barnbarn sen innan så för dem är det ju inte så nytt men de blev glada ivf. alla mina syskon fick också veta samma dag.

sambon berättade för sina föräldrar över telefon.. han berättade först för sin pappa och fick honom att lova och inte säga nåt till hans mamma som låg och sov..bara att hon skulle ringa sen.
när hon ringde så var hon i tron om att pöjken hade någon mer liten blessyr han ville fråga om (han ringer alltid sin mamma när han vill veta nåt om nån fysisk skada/sjukdom, hon är sjuksköterska)..
han började..jo det är nåt fel på malin..nåt med hennes urin..hon gjorde ett test och det blev ett plustecken.. hans mamma blev lite rädd och började genast tänka på njurarna och sådant där.. innan han klämde ur sig att vi ska få barn. svärmor blev lite chockad och reagerade inte så mycket. det tog några timmar för henne att förstå att hon faktiskt ska bli farmor...nu är hon eld och lågor..

för några veckorsedan fick vi också den tråkiga uppgiften att berätta att det inte blev nåt.. förhoppningsvis så får vi berätta det roliga beskedet snart igen.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 880
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 370
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat