Hur år det för era 05:or edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur år det för era 05:or edition 5

Åhh, tack för pepp!:bow: Jag skulle nog behöva en mental coach under mina framtida ridpass! Hoppas ju kunna ngn gång i framtiden också komma med en liten solskenshistoria om min häst.

Werze; vi bor ju i samma kommun så risken finns att vi ramlar av i grupp då i ridhuset så småningom:D Vill du beskåda mitt underverk till häst och hans krumelurer så kom och kika på hoppträningarna på onsdagarna ( varannan onsdag är han med )! Observera att det INTE är tant här som sitter i sadeln:angel:

Du känner igen hästen på att han är liten, svart och kickar lite då o då:D

Förresten, om du står i det stall jag tror att du står så har du ju en stor kunskapsbank där:)
Vi sitter här och beklagar oss över våra stela tantkroppar och så finns det ett visst fenomen som är ett antal år äldre än både dig o mig som minst sagt är still going strong eller hur?

Mm de blir bättre å bättre. Men igår skulle hon få gå ut typ 10 minuter, gissa vem som halkar i leran och sträcker bakbenet! Nåja, det gick över efter en liten stund och nu är hon inne igen några dagar till så vi kan få bukt med det helt. Den andra toka, Akeia (fuxfölet) är ute själv, hon blir helt oregerlig annars.

Vad tyckte du om älgen då? ;)

Katarinadacke: Jag började med korta turer i skogen när vi satte igång, och även kort miljöträning i ridhuset en bit bort. Nu rider vi mest ute och klättrar och sådär. Blir mycket skritt iom väglaget så vi är ute ca 1h/gång. Igår galopperade vi dock för första gången ute där vi står nu. Han var klockren! tog fattningen och höll en jämn fin takt igenom hela. Galoppen är SÅ skön :love: men Linnda på sitt lilla fullblod hann inte med, han tar så mycket kortare steg, haha.

Amk: Vad tjusig han var!! :)

fast du... min har nog stickor till ben och klotmage för tillfället haha ;)

AMK: Väldigt mkt gomir över honom, nästan inget spanskt... kolla på gomirs hemsida och kolla in bilderna på hans avkommor så ser du... massor gomir är det!

hahaha ja fövisso - hon är ursäktad denna gång :p har du inga söta magbilder på henne?

Nu har vi den nya grabben hemma! :laugh: Han kom i förmiddags och verkar ha tagit resan med ro. Nu går han i hagen tillsammans med min lilla Flisan. Han fick inte ett särskilt trevligt välkomnande då Flisan var arg som ett bi. Jag som hade trott att hon skulle bli helt förälskad nu när hon får sällskap av en sån snygg kille, men INTE.
Här har ni några foton tagna när han precis har kommit ut i hagen.
27jan007.jpg

27jan006.jpg

27jan011.jpg

förbannat vacker snygg, utstrålning, ja allt!:love: grööööön av avund ( även om jag älskar min lilla pålle ....

Riktigt läcker :love:
Hoppas vi kan få se en film på honom när ni kommit igång? :)

Nu har vi börjat komma igång igen efter närmare 2 månaders vintervila vilket känns jättekul såklart. Underlaget är ju dock inte mkt att hurra för, som tur är har vi paddock med gummiflis som håller sig ganska bra.

Senast ändrad:

Ja han är ganska grov, eller snarare ganska maffig. Ganska hingst-lik i kroppen, men fortfarande lite unghästrund så han behöver bli lite mer slimmad liksom. Ska bli spännande och se vad han är för någon, har ju bara haft honom som ögongodis hittils! ;)
Hur går det med din nya, har du fått hem den än??

Ja vi får väl se, ska försöka dokumentera honom ordentligt! Han har ju inte varit igång nu på 2 månader och verkar ha en del myror i kroppen så det ska bli intressant.. :angel:

Ja, jag fick hem min nya i fredags! Hon är riden två gånger nu av min duktiga medhjälpare och det har gått riktigt bra.

Hon är inte så lätt, har nog fått göra lite som hon velat innan och har mycket innanför pannbenet hehe. Men hon ser så härlig ut! :)

Åh vad kul! Du måste ju visa henne på bild! Det gör inget om hon inte är 05.a! :D

Ja, det är kanske mycket Gomir. Men håller inte med om att det inte är något spanskt, för han har väldigt mycket gemensamt med de spanska förfäderna han har, iaf på de bilder jag sett.

jag ser bara gomir, han är så typisk gomir avkomma det går o bli, men hur mkt han har gemensamt med spanska förfäder går inte att säga utan en bild där man verkligen ser hur han ser ut..

bilderna du har lagt in här ser jag inte föresten... men alla andra verkar se dem... i arab-tråden ser jag bilderna.

Vilken syn! Tantrodeo!:D:o

Jag är minst sagt sugen att komma och kika lite på hoppträningarna, få se om jag kan få ledigt från min bebis någon kväll. Just nu känns det som att jag är försedd med fotboja, så fort jag avlägsnar mig i riktning från bebis så kommer hon krypande, mamamamama...Gulligt ett tag, men sen...jaja. Det är snabbt övergående.

Jag står i helt rätt stall, ja! Annars hade unghäst inte funnits i tankarna ens, tror jag. Jag har alldeles för lite på fötterna när det gäller unghästar och även om det finns böcker är det skönt att ha någon att bolla småproblem med. Ja, även stora förstås!:p

Hehe, hon är makalös!:bow: Synd att hon är så upptagen, jag hade velat ha henne att rida in min pålla, men jag har faktiskt inte ens frågat eftersom jag vet att hon har otroligt många hästar att rida just nu. Hoppas bara att kunna behålla henne som tränare framöver när det är dags, men just nu verkar det inte som att hon har så mycket tid över...

Som sagt: *dreggel,dreggel*...vad snygg! Vilken drömhäst du hittat! Vad är planerna med honom framöver?

Ja planer..har knappt hunnit fundera så långt! Jag har ju verkligen ingen aning om hur han är ridmässigt. Donnatello här på buke är också med på ett hörn på honom så det blir väl ett litet projekt skulle jag tro! Men om man tittar på hans resultat från 3-årstestet så bör han ju både kunna röra sig bra och hoppa trevligt. Så kanske blir det fälttävlan? Men samtidigt är han kanske för fin hopphäst för att låta honom gå terräng. Ja tiden får utvisa vad det blir, först ska vi se om han överhuvudtaget är ridbar! :) Annars får jag väl bara ha honom och titta på, för riktigt bra ögongodis är han! :D

Frågan löd; vilka är vi bakom nicken i 05-tråden?

Jag är Tina, 25 år och jag bor med min sambo Magnus på en hästgård utanför Uppsala. Pluggar och driver egen firma. Har arbetat som inredare och administratör, men hästarna är något som jag nu har valt att satsa fullt ut på.
Jobbade i försäljningsstall för några år sedan och har knäckt extra som instruktör då och då. Ska utbilda mig till diplomerad hästmassör under 09.
Har i dagsläget 2 egna herrar, en 3(snart 4)-åring och en 18-åring. I vår blir det nog en till kamrat i hagen.

Lägger till ett par bilder på Kosmos från dagens trimming! Dåligt ljus resulterade dessvärre i dålig bildkvalitet, men det får duga.
Han gillar inte alls när man rycker manen, så det ble en kombination av sax, trimkniv och några ryck. Nästa vecka ska vi vara med på en träningstävling!
Han har ju bara varit igång 3 veckor efter vintervilan, men vi gör det för att det är kul och tar det för vad det är! :)

3233566111_e1afd2f467.jpg

3234416590_524d1b7ecd.jpg

3233566521_95e84cfd25.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Jenka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar