Sv: Hur år det för era 05r edition 5
Nej du är inte äldsta kärringen här...det finns en äldre
42 snart 43 var det här!
Tant här sitter och klurar på hur göra med 05:an och det stora som nu närmar sig; nämligen att stel tant ska upp i sadeln för första gången på några år
Problemet är bara att jag inte kan bestämma mig för att sitta upp själv i ridhuset eller i lina tillsammans med utbildaren. Jag är mycket lugnare på egen hand, det vet jag, o det smittar i regel av sig på hästen så att han också blir lugnare. Problemet är bara att när jag tänker på det så kommer den lilla tanten fram igen och jag funderar på riskerna. Min pålle är inne i en väldigt intensiv period verkar det som, och inte mattas han av heller. Han bockar och lägger av rivstarter
Han sköter sig med utbildaren men jag ser hur taggad han är och undrar över om det går att kontrollera när en rostig ryttare som jag kommer upp.
I dag var han HELtaggad under tömkörning och longering, det tog en kvart innan jag ö h t kunde sätta honom i töm. Fick värma upp vid hand och longera igång honom. Varje eländig galoppfattning blev till en total urladdning, vilket jag avskyr - mina unghästar ska fanimej ARBETA på volten eller i töm, inte bralla rundor
Jag hann bli rätt tjurig på honom ( jag vet att det är sämsta tänkbara reaktion...men humöret tröt.). Vi avslutade fint på töm men det tar för lång tid att få kontakt med honom för tillfället - samtidigt som jag känner superstress över att själv komma upp i sadeln
Stå vid sidan och önska att man satt på hästryggen o dessutom betala pengar vecka efter vecka till en utbildare det känns lite trist.
Hur i hundan få honom att tagga ner och bli mera tolerant/allvarlig i arbetet
Presentation var det ja..; folkilsken kärring på 42 år, har sambo o två barn, varav ett utfluget, två vovvar, bor på egen liten hästgård i Skåne, kör Volvo Cross country, jobbar som kontorsråtta men sitter o drömmer mig bort till mera spännande yrken... Har haft hästar sen typ 35-37 år tillbaka, allt från shettis, russ, varmblodig travare, welsh, fullblod, halvblod, PRE, nordsvensk till welsh cob. Har kört in mina ponnyer, tävlat i trav, fött upp travhästar, haft 1-2-3 åringar, ridit in ett antal, tävlar inte i ngn ridgren men tränar utav helsicke o har alltid gjort, för b-c tränare i dressyr, för tömkörningsinstruktörer m fl m fl.
Varför är man inte skickligare egentligen