Sv: Hur år det för era 05r edition 5
Man ska vara nyfiken! Å det är klart man är det på folk som man "pratar" med varje dag
Tycker fortf. det är synd att alla bor så utspridda, annars kunde vi ju träffats med pållar och allt på riktigt. marwin träffade jag iallafall häromdagen då hon visade sig vara lärling till min hovslagare.
Fenja är förresten "knappt" halt längre, hon har stått inne några dagar på vet.´s inrådan och igår fick hon gå ut ca 30 min. Dock brallade de små liven en del och när jag tog in henne markerade hon lite igen. Så det blir några dagar till inne så ska vi nog få bukt med det helt. Hovslagaren kommer idag igen för att klämma efter hovböld som ev. kan ha blommat ut lite mer nu. Men hovbensfraktur trodde inte vet. på då hon inte ömmar tillräckligt mkt för det, har ingen feber och är inte varm/har puls längre.
Och mammahäst börjar hämta sig från kolikanfallet i december. Hon gick ner ännu mer såklart då hon inte fick mat på flera dagar men nu har det vänt. Hon brunstar, har lagt på sig några kg och är inte så matt i pälsen längre
Tänkte höra om någon av er har eller har ridit i en Batessadel? Funderar lite på en sådan till Avalon. De finns på REA from. torsdag på ett ställe i Malmö. Är som sagt lite sugen men vill gärna ha råd från de som testat dem.
(och förlåt att jag enbart skrivit om andra djur idag än min -05, ska skärpa mej!)