Sv: Hur år det för era 05r edition 5
*kl*
Nu är min dyr igen!
Vi har varit på löshoppningskurs i helgen, för 2.5 till 4-åringar. Jättekul att se så många olika hästar och hopptekniker (även om jag är dressyrnörd), och olika utvecklingsstadier! Det var 12 hästar totalt, och det spände från en arab/frieser till värsta dressyrblodet!
Welvette är ju löshoppad en gång innan, på 40 cm, så hon har ju inte så mycket rutin. Hon for runt med svansen i vädret i grisegalopp
en bra stund, men när hindret kom upp hoppade hon riktigt fint över. Till allas förvåning. Hon var kvick, smidig och med bra avstamp. Lite brysk över hindren och hade lite bråttom. Men kul var det, och hon visade att hon var en dam med stort självförtroende! Jag som i min inbillning trott att hon var en osäker häst. Nu fick jag ändra lite uppfattning om henne, för hon förde sig som en drottning inne i ridhuset.
Jag är så nöjd med henne, hon var spänd men lugn i hanteringen, åt upp allt hö jag tagit med till henne, det gick jättebra att tränsa och hon skötte sig finemang! Nu finns det hopp om livet igen....