Hur år det för era 05:or edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur år det för era 05:or edition 5

Jag och annie har ett förslag:

Vore det inte kalaskul att ses i Falsterbo i sommar 12-19 juli? Shoppa, kolla in fina hästar, bada, shoppa mer och titta på ännu fler fina hästar. Inträde på området kostar 150:- och för läktarbiljett + inträde tar de 270:-. Helt klart överkomligt!

www.falsterbohorseshow.se

Nå, vad säger ni? :) :bump:

Jepps, jag har faktiskt redan ansökt om ledighet från jobbet för att åka dit. För första gången i mitt liv skall jag ÄNTLIGEN åka till Falsterbo.
TÄNK bara vad mycket bling jag skulle kunna hitta där. :devil: :devil:
:rofl:

*kl*

Hej allihopa!

Dags för en liten rapport från mig och Ove igen känner jag. :)
Han är superfin att rida (som vanligt) och utvecklas för varje dag.

I torsdags förra veckan råkade jag ut för en liten olycka med gammleman, vi gick omkull och jag fick honom över mig :o Som tur gick det ju bra för oss båda! Underhalt och styltor i skorna var inte någon bra kombination så han bara flög. Min stackare. :cry:
Sedan fick vi förfrågan att vara med (Jag och Ove) och testa en ny tränare distriktet har tagit upp, för en elitsatsning på lördagen. Det gick superbra och tränaren var en trevlig bekantskap som tyckte om Ove!
FILM HÄR!
Ännu roligare var att direkt efter träningen fick vi veta att vi fick den sista platsen för satsningen!!! :love: :banana: Ganska duktigt av oss va?

Jag håller på att flytta så hästarna får ta det lite coolt nu några dagar.
Ha det fint!
Kram Magda!

Nä men så bra då! :) Ja TÄNK vad mycket bling man kan LÅTABLI att köpa där! Haha. De e tur att vi gillar olika saker så vi inte behöver slåss om utbudet.

Förresten beställde jag Barnsby-tränset idag!! :bump: Kommer bli SÅ fint!
OCH, vi tränadade för Eva idag och han var SÅ duktig :love: så nu e han dyr som bara den. Det var väldigt stor skillnad från förra gången vi var där och tränade och det är så kul att känna när det går framåt. Ska börja skriva ner allt nu, tips som tränaren ger och vad vi övat på just idag etc. Så man kommer ihåg när man ska rida ensam sen ;)

Men ja, då e vi väl 4 st som ses på F-bo än så länge?

Det är tyvärr för mörk i vårt ridhust= inga bilder.
Red sen ut tillsammans med sambon och hans häst i lördags. Var ute i 15 min, stanna och titta lite över ängarna.
Nu har Ibiza vilat i 2 dagar. Blev dock skoning i dag av mindre sammarbetsvillig häst... Hon försökte bita hovis :devil: :eek:
Jag kunde tyvärr inte vara där, sambon fick hjälpa till och hålla henne.

I morgon ska jag skritta ut en lite sväng. Ska ta med kameran då och be någon vänlig själ att fota.

jag bor också i östergötland:P ska iof dit med en kompis men skulle ju va kul att ses ändå:D

*kl*

Då blir vi iaf 5 st som ses i Falsterbo. =)

Myggan: jädrars vilken snygging.... :love: :d

Satte mig upp på Frasse för första gången efter vintervilan i går. Det gick över förväntan bra. Inte alls mycket av 'kröka-rygg' tendenser eller försök att få av mig. Är jättenöjd!! :)

Jättefin! Roligt med elitsatsningen - grattis!!
Läskigt att gå omkull bara... skönt att allt gick bra! usch..

KL
Jag har heller aldrig varit i (eller heter det PÅ?) Falsterbo! Hur långt är det från Skara? Har kompisar som bor i Skara/Lidköping som jag kanske kan bo eller så får nån här inne ha en madrass över för en norrlänning :D

Ingen träning för Cilla igår :( Sambon måste jobba och det är svårt att få nån som vill sitta barnvakt fram till 23-tiden en måndagskväll. Jag får nog se mig besegrad när det kommer till att träna för Cilla, hur mkt jag än gillar henne så är det skittufft att hålla igång i sex timmar för att rida ett träningspass en måndagkväll. Och missar jag en måndag, som igår, ja då blir det bara en träning på den månaden och det blir för lite för oss. (kan bara rida varannan pga sambon jobbar skift)
Har frågat FT_ryttare lite snällt om hon har lust att hjälpa mig å Brosus så på söndag får jag följa med henne och hennes stora Grå å hoppa lite på hemmaklubben :) Ska bli jätteroligt! Bara 20 min m transport istället för 60 min!

Red dressyr hemma själv istället igår. Jag blev alldeles lyrisk för han var så sjukt duktig! Önskar verkligen att jag hade ngn som filmat honom igår för det var ett av de absolut bästa passen jag ridit på honom! Lösgörande är enormt viktigt och det måste börja redan i skritten; får jag loss honom där så går resten av passet galant! Lyckades tom lossa lite i högersidan i galopp och det var kanon! Red mkt sidvärts för att få honom att ta stöd på vänstertygel oxå och mkt tajta serpentiner. Han var verkligen urduktig och gick så mjukt och fjädrande! GULD!

Nemas problemas, jag har en hel soffa över för en norrlänning ;) Det heter I Falsterbo men PÅ Falsterbo horse show. Och Skara ligger lååångt bort, iaf. 3-4h med bil. Falsterbo ligger ju på näset, alltså allra allra sydligaste delen av skånes västra spets (där man i övrigt kan rida sjukt fort på stranden en tidigt vårmorgon) Det brukar va jättesvårt att få boende där nere under F-boveckan men Malmö ligger ju nära och där är det inga problem att hitta boende.

Vad gött att han gick så fint igår! Men tråkigt det där med Cilla :( Har hon aldrig träning hon åker ut på till folk, som ligger närmare dig? Eller vad skulle hon ta för att komma till er? Det är ju så sjukt nyttigt med tränare alltså, det märkte jag ännu en gång igår när jag red för Eva. Min lille ska få vila 2-3 dagar nu, sen ska vi banne mig börja hoppa!!

ahaa det var SÅ långt ned Falsterbo ligger! Då får jag prel.boka din soffa då ;)

Jo hon kan åka ut till sina elever men på hemmaklubben finns inga kvällstider i ridhuset och på helgerna har hon nu fullt upp med egna träningar o tävlingar på sina egna hästar. Tränarbiten är den minsta delen i hennes verksamhet, hon tar ju mest emot hästar som hon rider in/matchar mot championat osv. och nu drar det ju ihop sig mot tävlingssäsong och treårs mm. så hennes tid räcker inte till (kloning vore god ide)

Men FT_ryttare är sjukt duktig och har plockat fram många bra hästar genom åren o vi tänker rätt lika när det kommer till hästar o ridning så jag tror jag kan få god hjälp där !

Ja nu måste du väl ändå hoppa!?! Ni är ju bara såååå sena av er!! ;)

Neee då... ta det lugnt du. Avalon är ju sjukt stor så självklart måste det ta längre tid för honom med allt! Att pressa en så stor växande häst är som att tigga om skador. Men vore ju skoj att få höra om hans reaktioner :)

Ja, så långt ner man bara kan komma innan det tar slut och blir vatten, sedan Danmark ;)

Det låter bra med FT-ryttare ju, då går det säkert bra iallafall! Du har ju fortf. Cilla på tlf. om det skulle behövas!

Mm, min kille e stor så stor. Men efter träningen igår så känns det ändå som att vi är i precis lagom i fas med vad han borde kunna just med tanke på hans storlek. Det var rätt roligt igår för vi övade hörnpasseringar. Han vill gärna kapa hörnen lite och skjuta in bogen. Och så svänga lite tidigare än mig så att det inte blir någon fin ställning med bra "båge" runt min innerskänkel. Då sa tränaren "Jag förstår om det är svårt att flytta fram skänkeln, han är ju så smal" Haha :p Och det är helt sant! Det är svårt att lägga till innerskänkeln vid sadeljorden ung. för att forma honom runt den. Han är så tät framtill fortf. att min skänkel helt enkelt inte når dit! Jag får nästan böja knä't och vika in foten! Men, efter lite hård övning med MYCKET noggranhet så fattade han vad jag menade och sedan svängde han inte utan mitt samtycke. Han hade mao. traskat rakt in i väggen om jag inte bett honom svänga.

Vi tränar mycket Stopp innan hörnan - ställa utan att flytta sig - gå igenom hörnan - stopp efter hörnan och rakrikta. Lite som Kyra's ABC-träning.

Åh, det är så roligt att rida nu! :bump:

Härligt!! :banana: Låter som du hittat en mkt bra tränare som ser just din hästs behov - det är värt otroligt mkt! :bow:

Blir en lååååång tågresa i sommar då :o

Det behöver kanske inte bli en lång tågresa, jag kanske ska ner o då blir de garanterat med bil.
Jag o mina kursare från SLU skulle ha en reunion i f-bo bestämde vi innan vi slutade så då kan du åka med mig ner. Om de nu inte är så att vi är mitt uppe i höskörd.

jag brukar bo i tält nere vid stranden , supermysigt.

ooo ja! Jippie!! Det vore ju superskoj! Slippa åka ensam på tåget i 1000 timmar :) Tälta på stranden lät inte helt fel det heller :)

kanske vi alla nollfemmor utan boende i Skåne ska bo på stranden i tält? Så kan vi grilla å mysa på kvällen :)

ooo ja! Jippie!! Det vore ju superskoj! Slippa åka ensam på tåget i 1000 timmar :) Tälta på stranden lät inte helt fel det heller :)

kanske vi alla nollfemmor utan boende i Skåne ska bo på stranden i tält? Så kan vi grilla å mysa på kvällen :)

Puh, tur detta inte gäller oss 08-or .... jag menar.... ingen dusch, ingen luftkonditionering, ingen roomservice, ingen minibar, ingen liten TV med betalkanaler.... Huvva...
:eek: :o :o :eek:

:p

Det finns en camping på området så vill ni tälta eller bo i husvagn så kan ni göra det. Då har man tillgång till dusch och toa iallafall. Det är precis bakom lastbilsparkeringen. Bodde där i husvagn det året jag jobbade där. Det funkade bra!

Men som sagt, jag har en soffa om det skulle krisa ;)

Hur åker ni ner? Jag kollade också på kartan igår, och det är verkligen söderut :D jag har en vän som bor i Malmö, så boende är nog inget problem för mig. Men så tråkigt att åka hela vägen ensam, någon som vill åka med från östergötland?

Var i Öschötteland bor du? Det tar ung. 3h med tåg från Linköping till Malmö så det är ingen FRUKTANSVÄRT lång tid. Det är med X2000 då alltså.

Uh, igår gjorde Avalon samma som för någon vecka sedan. Blev "rädd" precis vid grinden och galopperade i hundra knyck med mig hängande i grimskaftet tills jag inte orkade mer och åter igen flög på mage i leran :mad: Vet inte om han faktiskt BLIR rädd eller om det är ett sätt att få mig att tappa honom så han kan flänga iväg och prata med fölen och hingsten i de andra hagarna.

Repgrimmar kom fram illa kvickt iallafall och då var han medgörlig som ett litet lamm. Ska fram med den idag också. Någon som har några liknande erfarenheter!?

Jag bor ungefär vid Linköping. Med tåg går det snabbt, men det kanske är smidigt att ha bil mellan Falsterbo och malmö där jag bor isf?

Mirabeau gjorde samma grej för ett par veckor sedan, när det blåste. Jag satsar mycket på att det var mer dumhet/dominans/brist på lust än rädsla som utlöste det. Jag har ju redan beskrivit här hur jag arbetade med honom när han stack ifrån mig på det viset. Och för min del så spelar det ingen roll om hästen blir rädd, är den med mig är det jag som bestämmer vart vi ska och när, och blir de rädda får de hålla sig bakom mig.

KL

Nu står Dörren på lastbilen upp till Västerås!

Jag är som vanligt så stolt och tacksam över hur lätt han är att ha att göra med och hur mkt förtroende han faktiskt har för mig och andra runt omkring.

Vi började morgonen med att promenera 1 km ner till 70-vägen och cykelbanan bredvid och gå in till bensinmacken, för att möta upp lastbilen.
Väl där var det mkt runt omkring, lastbilen stod på tomgång när han skulle lastas på och det var lite läskigt runtikring.
Men han knallade nästan direkt upp på lastbilen efter bara stått och funderat på rampen i en minut.

Duktiga pållen :love:

Han är framme sen eftermiddag kväll och kommer alltså stå på transporten ca 8-10 timmar stackarn..
Men det ska nog gå bra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Jenka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar