Kan inte undgå att häpna över inställningen "nu ramlade ungen av - nu säljer vi ponnyn". I all välmening, nej. Åtminstone inte när det (som jag uppfattade det) var två relativt snälla bockningar och dottern inte blev svårt skadad.
Det är en sak om säg hästen/ponnyn verkligen tokbockar, börjar stegra, skena helt okontrollerat längre sträckor etc. Riktigt farliga saker, vid upprepade tillfällen, och barnet skadar sig en/flera gånger. Då hade jag 1: Veterinärundersökt hästen för att se att det inte varit något fysiskt fel - och isf behandlat om det var det. Och 2: Om det inte var det, ev. övervägt att sälja. Om det var riktigt farliga olater vid upprepade tillfällen och barnet skadat sig ordentligt.
Men alltså, två små bockar och dottern åkte av men klarade sig tämligen oskadd. Återigen, i all välmening, upp med dottern så snart som möjligt så hon inte blir mer rädd och sedan bara fortsätta på. Kanske jobba lite extra med balansen så hon håller sig kvar i fortsättningen.
Visserligen inte riktigt "bockar", utan "kasta ner huvudet och ruska om", gör H.H flera gånger varje pass - om det vill sig illa.
Nu åker jag visserligen inte av och har aldrig gjort, men inte tusan funderar jag ens på att sälja honom för det! Tycker det verkar alldeles förhastat att sälja ponnyn för att den bockat två gånger. Jag hade till att börja med veterinärundersökt om den fortsatt, men sålt?! Absolut inte!