Har hamnat i en jätteudda diskussion med någon på fb om hundavel och skk. Tråden handlar om att skk stödjer dålig avel. Eller tillåter registrering på dom kanske man ska säga. Jag säger då att det är ju bättre att även det oseriösa reggas än att det sker bakom stängda dörrar. Då kommer någon nisse och påstår att skk-uppfödare fuskar minnsann med papperna och ålder och man kan inte bevisa att hundens föräldrar i stamtavlan faktiskt är hunden föräldrar..
Det försvaras lite blandras/oreggad avel där hen ifrågasätter hur jag kan veta att blandisuppfödare ofta ljuger (det syns ju ganska ofta uppenbara saker om man bara läser annonsen) och sen går det vidare till MH där det kritiseras att beskrivningen, eftersom att den görs av en människa, kommer tolkas på 4 olika vis av 4 olika människor..
Jag pratar skit när jag pratar om röda trådar i kullar, om olika rasprofiler och nedärvningen som visas tydligt, om SLU som har sett att hundar som har si eller så på MH och MT ofta går i tjänst. Allt är bara fel.
Personen kan dock inte visa något om sina egna påståenden och, verkar det visa sig sen vara inblandad på något sätt i FM-härvan. Dock verkar L-test funka bra. Trots att de beskrivs av en människa, vilket var problemet med MH
Otrevlig är människan också
Jag fattar ungefär ingenting. MH visar fel för att människor är dom som skriver protokollen. L-test är bra fast människor skriver protokollen. Oreggat är bra för det är lika tillförlitligt som skk vad gäller generna för någon kanske någon gång har fifflat med papperna.
Fattar. Ungefär. Noll. Av vad människan vill.
Om någon sett diskussionen. Förklara gärna om min hjärna har smält och inte funkar eller något. Jag har inte sovit på typ 40 h så det är ju möjligt att hjärnan faktiskt smält
Men brukar inte vara så trög ens då.