Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon droppade ju inte apporten ;) Så lite trams känns ju ändå rätt lindrigt :)

Det viktigaste är ju att man ser hur hon älskar det här. Hon strålar av glädje och enerig genom hela programmet. Att hon inte riktigt kan tygla sin energi löses med lite mer teknik och erfarenhet:)

Jag tycker de har kommit enormt långt på bara 6 veckors träning.
Vi har bara haft henne i 2,5 månad och första månaden tränades hon inte alls utan vi bara knöt ann och lät henne landa. Sen har hon haft Tyska kommandon på allt så det har varit lite att lära om.
Så med lite finslipning så har maken en kul tävlingshund sen :)

Idag gick vi på minikurs i personspår! Nisse var verkligen helt lysande, vi har aldrig testat detta förut så jag gjorde det nästan lite för enkelt för honom, när han väl fattade så var han perfekt. Första spåret när jag hade gömt mig gick han förbi och kissade i en buske, men när han väl insåg att spårslutet innebar godis så gick han som en pil. Vi åkte också tåg för första gången!! Duktig där också, buss har vi åkt innan och han älskar bilen men lite nervös inför folkmängden var jag ändå.
IMG_8107.webp

Gubben är lite frusen på morgnarna så det blev halsband och jacka på men han drar så mycket när det finns saker att nosa efter så det fick bli ett litet ombyte till sele efter tågresan. Att han bara har varit hos oss i fem veckor är verkligen otroligt, är så stolt över vår lilla terrier!

Hundjäkel :rage:
De gick ut och gjorde ett superfint lydnadsprogram. Helt klart över 90.

Sen kom platsliggningen :(
När ekipage nr 2 kastade sin andra apport så stack hon :arghh:

Som tur var gick allt bra. Två snälla tikar men givetvis blev Helga och maken diskade.

Nytt försök 4 nov. Gissa om någon kommer traggla platsliggning medans apporterna haglar över huvudet.
Såg inte dig, men vi kom ganska sent och kollade bara skyddet. Väldigt kul att kika på :)

Vi håller tummarna för 4 nov :up:

@Voff Såg att N och Smulan tävlade med! Så himla kul :love:
Var ju med när det bestämdes att hon skulle ha henne i somras.

Och det går säkert bättre nästa gång!

Såg inte dig, men vi kom ganska sent och kollade bara skyddet. Väldigt kul att kika på :)

Vi håller tummarna för 4 nov :up:

Jag åkte strax innan skyddet började. Eftersom Helga ändå var diskad så körde jag hem henne. Jag hade en del att plugga så jag tyckte jag gjorde bättre nytta hemma :)

Men du fick se hennes bror Hysén?
Fick imponerande 100 i spåret och 99 i lydnad :o

@Voff Såg att N och Smulan tävlade med! Så himla kul :love:
Var ju med när det bestämdes att hon skulle ha henne i somras.

Och det går säkert bättre nästa gång!

Ja de hade också lite problem med platsliggningen :angel:
Hon drog direkt!!!
Men hon stack iaf till föraren och då blir man inte diskad.
Helga var ju ute på planen och skulle göra lite extraapporteringar :cautious:

Ja de hade också lite problem med platsliggningen :angel:
Hon drog direkt!!!
Men hon stack iaf till föraren och då blir man inte diskad.
Helga var ju ute på planen och skulle göra lite extraapporteringar :cautious:
Ajabaja Smulan!
N får träna bättre, hon kommer säkert få lite skäll av C :angel:

Haha, kul att hon gillar att apportera iaf.

Jag åkte strax innan skyddet började. Eftersom Helga ändå var diskad så körde jag hem henne. Jag hade en del att plugga så jag tyckte jag gjorde bättre nytta hemma :)

Men du fick se hennes bror Hysén?
Fick imponerande 100 i spåret och 99 i lydnad :o
Det förstår jag! :) Jättekul att få komma och kika, hela familjen tyckte att nästa hund skulle bli en IPO hund :p

Ja en riktigt fin kille :up:

Kul!
Såg hon fin ut skyddet ? Jag har inte sett henne i skyddet med denna föraren :)
@Wingates ursäkta mitt tråkiga svar innan :banghead: Såg ut som en jättetrevlig dobermann, fina bevakningar och angrepp. Gick lite ur hand i transporter och så men såg ut som en hund med egen vilja och bra tryck. Synd på transporterna bara, annars såg det jättefint ut :)

@Wingates ursäkta mitt tråkiga svar innan :banghead: Såg ut som en jättetrevlig dobermann, fina bevakningar och angrepp. Gick lite ur hand i transporter och så men såg ut som en hund med egen vilja och bra tryck. Synd på transporterna bara, annars såg det jättefint ut :)
Haha lugnt!

Låter bra det 😄 Och ja. Det är en rätt rejäl tik med lite egna åsikter ;)

Det är fö mamman till @Lilla-S lilla hund!

Har ingen hund längre men tar mig ändå friheten att skriva här lite då och då. Om allt går enligt planerna blir det valp till nästa sommar. Har två uppfödare som troligen kommer få tillökning om tikarna tar sig under våren... Fingers crossed. Har sån hundabstinens så det är helt makalöst, det är tom så att sambons labbe börjar kännas rätt trevlig 😒 farlig spiral det där...

Det förstår jag! :) Jättekul att få komma och kika, hela familjen tyckte att nästa hund skulle bli en IPO hund :p

Ja en riktigt fin kille :up:

Klart ni även behöver en bruks/IPO-hund i flocken ;)

Skämt åt sido så har vi i denna regionen en otrolig kunskap i erfarna tränare och figuranter som själva ligger i eliten. Så för den som är sugen på IPO finns gott om hjälp :)

Idag blev 6 månaders uslingen utsatt för skott uppe på våran bk, hon brydde sig inte ett smack! :D:love: Stackars Athena flydde in i bilen :heart. Tycker så synd om henne som blir så rädd när det smäller. :(

Klart ni även behöver en bruks/IPO-hund i flocken ;)

Skämt åt sido så har vi i denna regionen en otrolig kunskap i erfarna tränare och figuranter som själva ligger i eliten. Så för den som är sugen på IPO finns gott om hjälp :)
Det blir det så småningom :D en riktig hund måste vi ju ha :p

Låter väldigt lovande! Det är inte utan att det skulle vara roligt att lära sig något nytt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025