Ja, exakt så! "Man ska alltid kunna ta allt från en hund!" Hunden ska absolut inte gå ut före genom dörren heller...
Och alfarullas minst ett par gånger om dagen för att veta sin plats i flocken..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, exakt så! "Man ska alltid kunna ta allt från en hund!" Hunden ska absolut inte gå ut före genom dörren heller...
Så tråkigt. Jag beklagar verkligen.I dag är jag ledsen, tiken jag köpte dog i fm på operationsbordet.
Tur i oturen så hände det hos ägaren så jag får pengarna tillbaka men ändå.
Tack alla Det känns fortfarande skit men samtidigt är jag glad att jag inte fick hit henne och fäste sig vid henne.
Det räckte bra med att inte Alli höll måttet. Men jag har ju mer eller mindre glassat igenom frallaaveln,så motgångarna var väl väntade att komma förr eller senare.
Det är bara att bita ihop o komma igen. Även om jag under dagen funderat på rasbyte men jag gillar frallor och behöver utmaningen jag får av att avla dom,som jag tidigare fick när man hade brukshund,på småkräken finns det ju inte så många andra mål än att dom ska kunna andas o vara friska,glada individer.
Har även funderat på att prova moppar en gång till,jag är ju hel eller delägare i flera stycken,inkl 3 års damen jag har här hemma nu (fodervärden är på resa o Ruby löper så blev svårt med passare)
Men......................ja vi får se.
Samma där uppe testar även hästuppfödare,jag gav upp.Detta var inte det du behövde med dina senaste motgångar.
Är det så här för alla uppfödare, att de kommer in i perioder med massa motgångar? Är det någon där uppe som testar oss för att se hur "trogna" aveln vi är
Samma där uppe testar även hästuppfödare,jag gav upp.
Fast ibland kanske man ska ha ett wake up call eller NOT
Ja ja,jag får väl vara glad för att dom små bebisarna mår bra hittills och hoppas det blir något bra där,men jag är i skriande behov av nya tikar. Och med mina krav så växer dom inte på träd.
Lite arg jag på mig själv,efter att vi bestämde att Csoki skulle komma hit fick jag ett erbjudande om en röd/vit tik som jag tacka nej till då jag tyckte att jag kan inte alltid fylla mitt hem med hundar som sen kanske inte passar,det enda "felet" på henne var egentligen bara att hon hade Belsebub i stammen och han är överallt hela tiden ,inget fel på Belsebub men trist att ha i alla hundar.
Hoppas dom har henne kvar.
Var det jag som fick på fingrarna nu??Med tanke på att jag var brukshundsuppfödare innan så tänkte jag att alla redan fattade att mentaliteten automatiskt följde med.Vilket himla bra avelsmål för sällskapshundar!
Jag ville faktiskt inte ge dig på fingrarna, dvs jag var inte ironisk, och ber om ursäkt om det uppfattas så. Jag gillar faktiskt uppriktigt avelsmålet: friska och glada hundar och det alldeles i synnerhet om man avlar på sällskapsraser och ännu mer när man faktiskt har konkreta uppfattningar om vad frisk och glad är. Och ännu, ännu mer när man deltar i öppna samtal om hundavel.Var det jag som fick på fingrarna nu??Med tanke på att jag var brukshundsuppfödare innan så tänkte jag att alla redan fattade att mentaliteten automatiskt följde med.
Jag funderade flera gånger innan jag bestämde mig för att svara först o fråga sen Just på frallor är frisk svårt men glad följer med rasen.Jag ville faktiskt inte ge dig på fingrarna, dvs jag var inte ironisk, och ber om ursäkt om det uppfattas så. Jag gillar faktiskt uppriktigt avelsmålet: friska och glada hundar och det alldeles i synnerhet om man avlar på sällskapsraser och ännu mer när man faktiskt har konkreta uppfattningar om vad frisk och glad är. Och ännu, ännu mer när man deltar i öppna samtal om hundavel.
Det känns som en självklarhet, men jag upplever att många föder upp snygga hundar (dvs sådana som går på utställning) många föder upp friska hundar, många föder upp användbara hundar MEN som en ytterst normal hundägare som mest har sin hund som sällskap och pysselsättning: GLADA hundar är faktiskt högst för mig