Tänk, jag har exakt samma känsla för det du skriver. Naturligtvis tar det längre tid att köra en elitklasshund än en appellhund. Det har jag väl aldrig förnekat.
Däremot ifrågasätter jag om det går fortare att köra två appellhundar än en elithund, eftersom transportsträckorna och ställtiderna är som de är. Är man tillräckligt många i sökgruppen, så att nästa ekipage står och väntar när en hund är färdig är det mindre problem, men för det mesta blir det väntetider, speciellt om samma förare ska hämta hund två gånger.
Det som är stötande i
@Fisherling s inlägg är dels den totala omedvetenheten om att det inte kommer att räcka med en handfull skick när hon lämnat appellen, och att också hon så småningom kommer att köra hela banor om allt går som det ska.
Dels att hon kontrasterar sin handfull skick och att hon "slutar på topp", med dem som maxar ut hela banan och dessutom (oh the horror!) misslyckas med vissa skick, någonting som
@Fisherling uppenbarligen inte råkat ut för i sin expertis. Något riktigt svar på vad som är maximalt antal skick fick jag inte, men anar att det hon menar är att föraren kör hela banan, och dessutom på BÅDA sidorna.
Slutligen är det också stötande att
@Fisherling tvärsäkert meddelar att hon minsann skulle kunna köra två hundar på den tid de övriga gruppmedlemmarna kör en. Har hon räknat med ställtider och transporter frågar man sig. Tror du inte att de övriga stackars deltagarna i gruppen skulle bli bekymrade om de fick läsa hennes inlägg?
Du var snabb med att svara att ni i er grupp minsann efter träningen tillrättavisar dem som maxar banan. Ursäkta, men det låter helt irrationellt. Menar du att ni vallar en hel bana, men gud nåde den förare som också nyttjar hela banan. Var är logiken?
Om du inte trivs med din sökgrupp, är rådet precis som i alla andra dåliga förhållanden att lämna. Du kommer att bli mycket mer motiverad att hitta en ny grupp som överensstämmer bättre med din person och dina preferenser om du inte hänger kvar i en grupp du inte gillar.