Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu har jag gjort en instagram till hundarna. Men ni som har flera konton, jag trodde att man enkelt bara kunde skifta mellan de olika kontona? Hur då? Har "kopplat ihop" dom flera gånger men det enda jag hittar för att kunna växla är att logga ut från det ena. Men det kanske är så det ska vara? Inte lika smidigt som jag läste mig till.
Du växlar genom att gå in så du har översikt på din profil, och trycka på ditt namn längst upp i mitten. Då får du ner en meny och kan byta konto :up:

Mvh,
Har 4 stycken :p

Du kan också växla genom att hålla ner på din profilbild i menyraden. (Längst ner till höger) :p
 
Usch vilken prövning det är att följa omplaceringsgrupper. Häromdagen var det en som annonserade efter en gratishund. Någon annan ville ha en hund men kunde max betala 1500. Nu är det några som "Tyvärr så har vi just nu lite låg inkomst så därför blir de svårt för oss att lägga massa tusenlappar på en hund".

Hallå, det kostar att ha hund! Inköpspriset är väl den mindre kostnaden, i ett längre perspektiv. Vad gör de när hunden blir sjuk och behöver vård?

:mad:
 
Usch vilken prövning det är att följa omplaceringsgrupper. Häromdagen var det en som annonserade efter en gratishund. Någon annan ville ha en hund men kunde max betala 1500. Nu är det några som "Tyvärr så har vi just nu lite låg inkomst så därför blir de svårt för oss att lägga massa tusenlappar på en hund".

Hallå, det kostar att ha hund! Inköpspriset är väl den mindre kostnaden, i ett längre perspektiv. Vad gör de när hunden blir sjuk och behöver vård?

:mad:
Startar insamling på facebook? Tycker det cirkulerar en del såna jämt...
 
Startar de insamling till att köpa hund? Jösses.

Edit: nu fattar jag - till veterinärvården ... :(

Sånt har jag sett flera gånger. Sticker lite i mig varje gång.
Vet även en som har en haltande corgi vars operation hen inte har råd med. Så hunden får fortsätta att halta. :banghead:
 
Alltså jisses. Klubben har en träningsgrupp i rally, först var det måndagar före jul, sedan gjordes en omröstning och det har varit onsdagar i 2 månader. Nu är förslaget att byta till tisdagar i mars och april, dagar byts för att alla ska ha chans att vara med någon gång.
Då är det EN person som sitter och jiddrar, av alla de som skrivit är hon den enda negativa. När jag då skrev att ursäkta, jag känner inte igen dig, har du varit på många av träningarna blev hon sur. Men jag menar om hon har inte har kommit när det är dagar hon kan, vad spelar det för roll att det nu blir en annan dag? Tjaffs blev det iaf senast skrev hon något om att måste man känna folk för att få vara med..:confused: Jag är helt ny i klubben, är bekant med en person men man lär ju känna varandra när man tränat ihop ett tag? Fattar inte vad det är att tjafsa om, vuxna människor alltså O_o
 
Hunden också? ;)
Tänker på dig och @Tonto näe jag läste denna :D :angel:
946AD66B-79AD-4F64-9771-9E390A30820A.jpeg
 
Sånt har jag sett flera gånger. Sticker lite i mig varje gång.
Vet även en som har en haltande corgi vars operation hen inte har råd med. Så hunden får fortsätta att halta. :banghead:
Jag har sett det ofta om katter, fick avfölja en kattorganisation för att de bara pumpade ut nödrop om privatpersoners sjuka katter. Orkade inte se det.

Stackars corgi :(

Jag tycker jag ser halta hundar lite för ofta? Har man haft islandshäst så slår ryggmärgen till så fort man ser ett djur i gångart. :D Och lite för många går orent.
 
Haha, så jäkla lustigt. Nu på morgonen så ringde en uppfödare till mig, en som jag inte brukar ha kontakt med men pratar med när vi ses på tävlingar osv. Det visade sig att hon ringt fel, att hon egentligen skulle ringa sin mor men att vi står efter varandra i kontaktlistan. Men, vi fick en trevlig liten pratstund och sådant är ju aldrig fel :D
 
Usch vilken prövning det är att följa omplaceringsgrupper. Häromdagen var det en som annonserade efter en gratishund. Någon annan ville ha en hund men kunde max betala 1500. Nu är det några som "Tyvärr så har vi just nu lite låg inkomst så därför blir de svårt för oss att lägga massa tusenlappar på en hund".

Hallå, det kostar att ha hund! Inköpspriset är väl den mindre kostnaden, i ett längre perspektiv. Vad gör de när hunden blir sjuk och behöver vård?

:mad:
Det vet jag. Jag satt på blå stjärnan en lördag innan innan löning med den förra katten. Vi var väl sex, sju stycken i väntrummet som satt och pratade tillsammans med receptionisten. En av de andra tar upp att han inte kan betala för besöket (hunden är inte försäkrad) och undrar om det går att få betala av. En efter en stämmer de andra in i kören. Receptionisten säger lite trött att det går bra innan hon tittar på mig, den enda som inte har sagt något, och frågar om jag också behöver betala av. Jag bara skakade på huvudet och sa att jag kan betala och för det andra är katten försäkrad. Om blickar kunde döda...
 
Det vet jag. Jag satt på blå stjärnan en lördag innan innan löning med den förra katten. Vi var väl sex, sju stycken i väntrummet som satt och pratade tillsammans med receptionisten. En av de andra tar upp att han inte kan betala för besöket (hunden är inte försäkrad) och undrar om det går att få betala av. En efter en stämmer de andra in i kören. Receptionisten säger lite trött att det går bra innan hon tittar på mig, den enda som inte har sagt något, och frågar om jag också behöver betala av. Jag bara skakade på huvudet och sa att jag kan betala och för det andra är katten försäkrad. Om blickar kunde döda...
:(
 
Det vet jag. Jag satt på blå stjärnan en lördag innan innan löning med den förra katten. Vi var väl sex, sju stycken i väntrummet som satt och pratade tillsammans med receptionisten. En av de andra tar upp att han inte kan betala för besöket (hunden är inte försäkrad) och undrar om det går att få betala av. En efter en stämmer de andra in i kören. Receptionisten säger lite trött att det går bra innan hon tittar på mig, den enda som inte har sagt något, och frågar om jag också behöver betala av. Jag bara skakade på huvudet och sa att jag kan betala och för det andra är katten försäkrad. Om blickar kunde döda...
Men jösses. Har man inte djuret försäkrat så får man väl för sjutton se till att ha ett väl tilltaget sparkonto för sådana utgifter?
 
Jag har sett det ofta om katter, fick avfölja en kattorganisation för att de bara pumpade ut nödrop om privatpersoners sjuka katter. Orkade inte se det.

Stackars corgi :(

Jag tycker jag ser halta hundar lite för ofta? Har man haft islandshäst så slår ryggmärgen till så fort man ser ett djur i gångart. :D Och lite för många går orent.

Beror nog på i vilka hundmiljöer man rör sig i, tänker jag. Jag upplever tvärtom att jag väldigt sällan ser haltande hundar, men visst, det händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 267
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
114 956
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 569
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 481
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp