De jag ser är storstadshundarna, du ser nog många aktiva tränande hundar.Beror nog på i vilka hundmiljöer man rör sig i, tänker jag. Jag upplever tvärtom att jag väldigt sällan ser haltande hundar, men visst, det händer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De jag ser är storstadshundarna, du ser nog många aktiva tränande hundar.Beror nog på i vilka hundmiljöer man rör sig i, tänker jag. Jag upplever tvärtom att jag väldigt sällan ser haltande hundar, men visst, det händer.
Tittar man på hundar som går runt ute på stan så... Framförallt under sommarhalvåren ser jag mycket hundar här i centrum. Extremt många av dem har problem i form av rörelsestörningar. Ibland verkar fetma vara en bidragande orsak till rörelsestörningarna (eller kanske enda orsak, går ju inte att veta när man bara ser hunden gå förbi ute). Jag försöker i alla fall att inte titta på hundar vi möter, jag blir bara deppig av det.Beror nog på i vilka hundmiljöer man rör sig i, tänker jag. Jag upplever tvärtom att jag väldigt sällan ser haltande hundar, men visst, det händer.
De jag ser är storstadshundarna, du ser nog många aktiva tränande hundar.
Tittar man på hundar som går runt ute på stan så... Framförallt under sommarhalvåren ser jag mycket hundar här i centrum. Extremt många av dem har problem i form av rörelsestörningar. Ibland verkar fetma vara en bidragande orsak till rörelsestörningarna (eller kanske enda orsak, går ju inte att veta när man bara ser hunden gå förbi ute). Jag försöker i alla fall att inte titta på hundar vi möter, jag blir bara deppig av det.
Usch vilken prövning det är att följa omplaceringsgrupper. Häromdagen var det en som annonserade efter en gratishund. Någon annan ville ha en hund men kunde max betala 1500. Nu är det några som "Tyvärr så har vi just nu lite låg inkomst så därför blir de svårt för oss att lägga massa tusenlappar på en hund".
Hallå, det kostar att ha hund! Inköpspriset är väl den mindre kostnaden, i ett längre perspektiv. Vad gör de när hunden blir sjuk och behöver vård?
Också varit med om det i samma väntrum, och att alla tyckt det var så dyrt. Men ingen försäkring, och sen tro att man kan få en operation billigt....Det vet jag. Jag satt på blå stjärnan en lördag innan innan löning med den förra katten. Vi var väl sex, sju stycken i väntrummet som satt och pratade tillsammans med receptionisten. En av de andra tar upp att han inte kan betala för besöket (hunden är inte försäkrad) och undrar om det går att få betala av. En efter en stämmer de andra in i kören. Receptionisten säger lite trött att det går bra innan hon tittar på mig, den enda som inte har sagt något, och frågar om jag också behöver betala av. Jag bara skakade på huvudet och sa att jag kan betala och för det andra är katten försäkrad. Om blickar kunde döda...
Usch vilken prövning det är att följa omplaceringsgrupper. Häromdagen var det en som annonserade efter en gratishund. Någon annan ville ha en hund men kunde max betala 1500. Nu är det några som "Tyvärr så har vi just nu lite låg inkomst så därför blir de svårt för oss att lägga massa tusenlappar på en hund".
Hallå, det kostar att ha hund! Inköpspriset är väl den mindre kostnaden, i ett längre perspektiv. Vad gör de när hunden blir sjuk och behöver vård?
På tal om veterinärråd, så har vi precis kommit hem efter att ha fått operera bort två klor på ena labben. Hon drog av två klokapslar i skogen (fastnade i skaren tror jag), vilka såklart inte var avdragna helt, så vet var tvungen att ta bort helt. Så det blir livat ett par veckor fram med tratt och koppelpromenader
Kändes dock lite konstigt att den enda personen som faktiskt kunde betala för sig var hon som kom in med huskatten inköpt för en tia.Också varit med om det i samma väntrum, och att alla tyckt det var så dyrt. Men ingen försäkring, och sen tro att man kan få en operation billigt....
Det var ju du som började frågaFår dumma idéer av @Migo och funderar nu på om jag ska våga cykla med Ebrah med min MTB och låta henne dra mig Om det fungerar så kan det gå fort. Om det inte fungerar så bryter jag vartenda ben i hela kroppen
och såklart på en lördagÅh, vilken otur
Men du ger mig dummare idéer än vad jag hade från börjanDet var ju du som började fråga