Hundslakt i Kina

Ciindy

Trådstartare
Är det någon här inne som har bra länkar eller tidningsutklipp om hundslakten i Kina? Känner ni till någon person som har varit på dessa ställen och som man kan kontakta? Filmer och repotage?

Ska skriva en rapport om någonting inom Kina och jag hade jättegärna velat skriva om det här. Efter 2 dagars googlande har jag fortfarande inte nog mycket för att få till en bra fakta del. :(

Sv: Hundslakt i Kina

Kanske inte hör till, men bilderna i huvudet plågar mig fortfarande från filmen jag såg med rävar i kina som de drog av pälsen från LEVANDE och slängde dem i en kontainer där de låg och ryckte.. :cry:

Är rätt säker på att de letar fram de absolut värsta exemplen på ungefär allt de skapar påtryckningar om.
Drar alla över en kam, så att säga.

Är rätt säker på att de letar fram de absolut värsta exemplen på ungefär allt de skapar påtryckningar om.
Drar alla över en kam, så att säga.

Fast djurskyddslagar existerar inte i Kina, så sannolikheten att det är en ganska grov misär är väldigt stor. Hur menar du att de dras över en kam?

Fast djurskyddslagar existerar inte i Kina, så sannolikheten att det är en ganska grov misär är väldigt stor.
Men är det verkligen så att vi i Sverige är snällare mot djuren för att det finns en lag som säger att vi inte får behandla dem hur som helst?

Det handlar inte om vad lagen säger, det handlar om människors respekt för djuret. Det är någonting man lär ut till dem som saknar det intuitivt.

Men är det verkligen så att vi i Sverige är snällare mot djuren för att det finns en lag som säger att vi inte får behandla dem hur som helst?

Det handlar inte om vad lagen säger, det handlar om människors respekt för djuret. Det är någonting man lär ut till dem som saknar det intuitivt.

I generella drag, absolut! Med en väl tillämpad djurskyddslag markerar man för sitt samhälle om vad som är okej och inte, och vad som är viktigt för djurs välbefinnande.

Existerar inte en sån lag finns inga gränser för vad man får göra med ett djur, och finns ingen grundlag i etiken och moralen kring djurhållning..vart ska man då lära sig ifrån hur man behandlar ett djur?

Vissa saker måste man helt enkelt lära sig, jag är övertygad om att djurplågeriet hade blivit mer uppenbart om vi plötsligt avskaffade djurskyddslagarna.

Varför skulle de inte vara det?

For att de behover tjana pengar.... deras CEO/hogt uppsatta tjanar Fiiiiina 6siffriga loner ochd eras kontorsbyggnader skamtar man inte bort. De ar ett foretag som lever pa att vinkla, vrida och overdriva for att fa folk att ge dom deras pengar. De har aven blivit fallda for djurplageri.

I staterna bara har de avlivat 5 siffrigt med djur/ar lange. Mindre an 1 % av de djur som kommer i PETAs vard omplaceras - resten avlivas.

De ar lika illa, om inte varre, an HSUS. :cool:

Ooooch sa racker det med offtopic kanske.. forlat TS! *slar sig sjalv pa fingrarna*

När man googlar verkar det som att Kina avlivar massor med hundar för att få bukt på rabiesproblemet de har. Det tycker jag är jättebra, samtidigt som jag givetvis ifrågasätter avlivningsmetoderna.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: inverterad
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 878
Senast: Jahopp
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 297
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka