Sv: Hundslagsmål
Det där fungerar säkert bra,men inte alltid tyvärr
För ett par år sedan hade jag min hund sittande utanför en affär som jag skulle in i lite snabbt, och tänkte nog på allt som kan hända utom just det som hände (och nej, han sitter inte utanför affären särskilt ofta längre, jag försöker se till att det alltid är någon med mig som kan vakta honom, och om det inte går så springer jag som en galning genom affären för att inte lämna för länge).
Jag hann bara ta tre steg innaför dörren så hör jag hur min hund VRÅLAR därute, och kastar mig ut för att se vad som händer, får se hur min stackars hund sitter fast dels i sitt koppel då, dels i käkarna på en pitbul/amstaffterrier av nån sort (har ingen aning om hur man skiljer dem åt - den var ganska liten, kraftig som fan, och ilsk!)
Min hund var rädd när jag kom ut och det enda han försökte göra var att backa från den där hunden, medans hussen till den bara stod och drog i kopplet. När jag fick loss Lotus koppel, så morskade han upp sig och började försöka bita tillbaka, men det utan framgång, eftersom den andra satt precis under hakan på honom
! Vi provade att dra i hundarna, försökte att få tag i den andra hundens käkar, men han bara tuggade i sig mer och mer skinn.... Drog åt halsbandet runt den andra hundes strupe, så den borde ha svimmat, men inte tillstymmelse till att släppa
Det som gjorde att han till slut släppte var kanske en mix av att vi ströp honom, att vi drog i dem och att jag slog den andra hunden över huvudet. Det är ingenting jag är stolt över, men ingenting hjälpte och min stackare var vid det här laget ganska slut han med, eftersom den andra ströp
hans luftintag också....
Vakta en vakthund förresten, det lät nästan skoj