melvin

Trådstartare
Ny valp på ingång, det blir en svart jaktlabradortik. Som måste ha ett namn! Kennelnamnet är så trist att man nästan smäller av, så det får bli något helt annat. Här kanske man kan samla namnförslag, kanske fler är intresserade?

Jag tänker på följande:
Aska
Ciska
Älva

..men jag behöver fler förslag!

Sv: hundnamn!

Går det inte att mixtra lite med kennel namnet ?

Elsa (labbe på klubben)
Dixie
Vera
Lycka

Min kompis kallar sina labbar för datainspirerade namn:D tex Enter, Apple och Firefox - helt underbara tycker jag. Kanske har du nån hobby där du kan dra inspiration ifrån?:laugh:

Annars tycker jag Älva/Alva var söta namn och andra lite gamla namn förknippar jag med labbar. Vet en som heter Melker och det passar verkligen;)

Ny valp på ingång, det blir en svart jaktlabradortik. Som måste ha ett namn! Kennelnamnet är så trist att man nästan smäller av, så det får bli något helt annat. Här kanske man kan samla namnförslag, kanske fler är intresserade?

Jag tänker på följande:
Aska
Ciska
Älva

..men jag behöver fler förslag!

Sota:idea::D

En av de roligaste jakthundarna jag stött på heter Ruth :love: Ett helt fantastiskt hundnamn enligt min mening :laugh: Passar säkert på en labbe med fart med!

Bri
Yippi
Mila
Pi
Ester
Yra
Dansa

Annars tycker jag Älva är fint, känner en jakthund som heter det och hon är döpt med tanke på att hon ska vistas i skogen som en "skogsälva" :D

Min vovve heter Sapphire, kallas för Saffi. Jag tycker det är fint om man döper dem efter något, alltså inte bara ett namn.
Typ som
Ametist
Rubin
Onyx
Zephyr
osv.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 176
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 656
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 060
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 295
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈