Hundkarta!

giowanna

Trådstartare
Jag har hittat en hundkarta, och hundstadgar för Malmö, det borde finnas för alla kommuner.

Hundstadgarna för Malmö finns här:
http://www.malmo.se/download/18.8d0a11104827a6f5a800014/fsamling.pdf

Hundkartan får man höra av sig till gatukontoret för att få. Jag har mailat, så man får väl se! :D
I Malmö mailar man till: gkkundservice@malmo.se
Eller ringer: 020 - 34 45 00 (dygnet runt)
hundkarta.gif

Hoppas någon här får nytta av detta! (Kankske inte så många som bor i Malmö? :p )

Sv: Hundkarta!

Vilken bra grej!
Nu bor ju inte jag i Malmö, inte i någon annan bebyggelses närhet heller :D så för min del har jag ingen nytta men undrar om det finns liknande för alla större orter i landet? Om inte så borde kommunerna upplysas om detta.
Alla hundägare borde ha en liknande för staden dom bor i.

Piteå har också en sån. Men den går ju i stort sett bara ut på att man inte får ha sin hund lös någonstans i hela stan och alla skogar runt omkring. :D

Information om vad som gäller när man har hund i Stockholm finns på kommunens hemsida, HÄR .
Man måste ju ha hunden kopplad överallt, förutom i områden som är utsedda till speciella hundrastområden. I min stadsdel skickas det ut informationsblad emellanåt, och för ett tag sedan hade dom skickat ut vilka områden i stadsdelen där det är tillåtet att ha sin hund lös. Problemet var bara att dom hade angett platserna med kvartersnamn, och vem f-n håller reda på vad alla kvarter heter?!! :D Så jag stolpade in på stadsdelskontoret och bad att få en karta över var dessa hundrastställen ligger, så att jag kan vara en laglydig hundägar-medborgare. Men då tittade dom på mig som om jag hade bett dom om att plocka ner månen eller nåt. Nä nåt sånt fanns ju inte, var jag dum eller?... :p Då ilskande jag till och sa hur sjutton ska jag veta var kvarter xxx och yyy ligger, ni kunde åtminstone ge ut några gatunamn så man blev lite klokare. Kvartersnamn finns ju inte med på en enda karta. Då plockade dom fram jättekartan allan över hela stadsdelen, mycket detaljerad och med alla kvartersnamn inskrivna. Den fick jag ta med mig hem, men jag fick minsann leta upp kvarteren själv fick jag veta.

Ja det var riktigt roligt tyckte jag. :D Kanske ska tipsa min stadsdel om smidigheten i att trycka upp en fin liten folder med kartor i. Jag trodde det var basic knowledge att man underlättar för folk att vara laglydiga om informationen om HUR man kan vara laglydig finns lättillgänglig... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 261
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka