hunden tuggar på sitt öra?

F

fonen

min hund har utan anledning vad ja vet börjat tugga på sitt öra när han inte har något att göra,
aktiverar honom lagom mycket vad ja tror iallafall.
är ute på promenader och han är med ute och rider..

men varför har han helt plötsligt börjat tugga på sitt öra? sätter upp öronen men han bara skakar ner dom..
de är precis som om han upptäckt att han har långa öron som han når helt plötsligt..

vad finns de för anledningar till att dom gör så? hur ska jag göra för att få bort beteendet? att säga till honom hjälper men han gör de väl av en anledning?

Sv: hunden tuggar på sitt öra?

Oh my, jag vill se bild på underverket som kan gnaga öron. :D

/
Det kanske kliar på öronen?
Öronlapparna kanske är torra och behöver smörjas in?

Sv: hunden tuggar på sitt öra?

Han har inte doppat öronen i maten så att de luktar käk?

En av mina cockrar lyckas ibland tugga in mat i det långa håret på öronen och då snaskar även han på dem. Det går över så snart jag har tvättat bort maten från öronlappen.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
910
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
993
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 757
Senast: fixi
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka