Hunden skriker, men haltar inte....

giowanna

Trådstartare
Hej alla!

Problem, igen!

Nu när sambon kom in med Arne från kvällrundan, säger han att Arne skriker när man klappar honom (lätt) på bakdelen. Men att han inte haltar.
Jag provar att som vanligt, om inte än försiktigare, smeka honom lätt över vänster baksida, och mkt riktigt skriker han i högan sky, o är nästan beredd att hugga till ser det ut som. Men inget syns, och han låter inte oss känna mer noga. Han verkar i övrigt må bra, och har inte gjort så här förrän nu på kvällen.

Men jag kan inte låta bli att spekulera, vad gör en hund så öm, som ändå inte får honom att halta??

Förslag? Jag ska ändå kontakta veterinären imorgon pga klorna, men detta hänger inte ihop då klo-problemet sitter på framtassarna.

Sv: Hunden skriker, men haltar inte....

Det kan visst hänga ihop, faktiskt vara en förklaring till problemen men framtassarna. Om din hund har mycket ont bak så lägger den ju så mycket tyngd den kan på frambenen.

hejsan... har nästan samma problem med min hund, hon har ont i bakbenen, hon haltar inte men hon går lite konstigt... ska in och röntga henne imorgon

Ringt vet, ang benen o klorna, men ontet i baken verkar ha gått över nu... Kanske trampat konstigt eller nåt?

Kolla svansen.
Det låter idiotiskt, men en hund jag hade blev så där konstig, inga ömmande ben ingen haltning och vet. hittade inga fel.
Till slut kom vi på att det hade med svansen att göra. Röntgen visade att kottornen gned mot varandra och det smärtade när hon skulle röra på svansen.
Man erbjöd sig att operera med borttagning av svansen och en stålplatta för stabilisering av kotorna, men oddsen var bara 50%, så hon fick somna in.

Oj! Han har ju iofs kroksvans, men det är ju missbildade kotor, inte att de är normala o felplacerade?
Ska nämna att han ömmat på baken när vi är där på måndag. Men idag är han inte det minsta öm... Fattar inte.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tidigare i höstas postat en tråd som handlade om min mammas boxertik som drabbats av besvärlig hälta i frambenet. Nu är det...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 384
Senast: Kijona
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 065
Senast: Nirvana
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka