Men alltså , hundarna är inte Guds gåva till hela mänskligheten. Du kan inte jämföra hundar med barn, du har missat en del där.Det är ingen ''rättighet'' det är ett väldigt stort ansvarstagande. Precis som med barn. Men nu är det ju inte så att folk tänker på samhället när de tar med sina skrikiga ungar till cafeér, mataffärer etc. Dem måste ju tänka på alla som har migrän, inte tål höga ljudnivåer etc.
Det går inte anpassa sig till alla i samhället. Allergier för Jordnötter till exempel. Det är inte så att alla restauranger tar hänsyn till detta. Det finns dem som inte kan vara i samma rum som jordnötter. Ändå ha de det framme på buffén och det står ingen skylt utanför '' här serveras jordnötter''. Däremot finns det skyltar utanför som säger vart det är förbjudet att ha med hundar.
Hundrädda människor går inte att anpassa sig till, om jag är katträdd till exempel. Ska vi sätta in ett förbud mot att katter inte får springa lösa? Orm-rädda, ska vi skjuta bort alla ormar så att jag som är rädd för dem slipper att stöta på dem? för att jag måste kunna få vistas i skogen precis som alla andra?