hunden ska med och vara överallt?

Det är ingen ''rättighet'' det är ett väldigt stort ansvarstagande. Precis som med barn. Men nu är det ju inte så att folk tänker på samhället när de tar med sina skrikiga ungar till cafeér, mataffärer etc. Dem måste ju tänka på alla som har migrän, inte tål höga ljudnivåer etc.

Det går inte anpassa sig till alla i samhället. Allergier för Jordnötter till exempel. Det är inte så att alla restauranger tar hänsyn till detta. Det finns dem som inte kan vara i samma rum som jordnötter. Ändå ha de det framme på buffén och det står ingen skylt utanför '' här serveras jordnötter''. Däremot finns det skyltar utanför som säger vart det är förbjudet att ha med hundar.
Hundrädda människor går inte att anpassa sig till, om jag är katträdd till exempel. Ska vi sätta in ett förbud mot att katter inte får springa lösa? Orm-rädda, ska vi skjuta bort alla ormar så att jag som är rädd för dem slipper att stöta på dem? för att jag måste kunna få vistas i skogen precis som alla andra?
Men alltså , hundarna är inte Guds gåva till hela mänskligheten. Du kan inte jämföra hundar med barn, du har missat en del där.

Men alltså , hundarna är inte Guds gåva till hela mänskligheten. Du kan inte jämföra hundar med barn, du har missat en del där.

1. Jag är inte troende, och tror inte att varken människor eller andra varelser är guds skapelse

2. Mina hundar är som mina barn. Jag har en moderskärlek till dem. Sen att jag inte matar dem vid bordet och vaggar dem är väl en annan femma. Dem lever ett hundliv men klokare får man leta efter. Och framförallt lojalare. Varken du eller någon annan har väl rätten att bestämma om hundarna bara ska vara någon slags hobby, eller om det ska vara en kär familjemedlem likvärd med ett barn?

Det gjorde honom säkert mer positivt inställd till hundar och hundägare. Inte.

Det gjorde det säkert inte. Men när man har ett behov av att vräka ur sig sådana kommentarer så har man ett otroligt värdelöst och tråkigt liv. Tror inte jag kan ändra åsikt hos en gubbe på 70 bast som är sur och deprimerad för att han bara sitter hemma i sitt kök.

Jag är allergisk mot katt men har 2 egna, tål egentligen inte pälsdjur alls men har haft både 2 katter, 1 hund och 1 häst samtidigt.

Tål inte gräs, hö, hösilage eller pollen heller. Det är dom värsta av dom allergierna jag har!

Men jag väljer själv att äta allergitabletter vissa perioder när det är som värst. Mina egna djur klarar jag av bra men andras kan ge svullna ögon, andnöd, eksem mm

Jag har aldrig sett minsta tecken på att hon är pälsdjursallergiker. Sett henne med en hel del djur.

Men jag är väl knappast ensam om att träffat folk som tom erkänt att dom säger att dom är allergiska fast dom inte är det? Jag har träffat flera stycken. Och lägger man till andra allergier, rökning tex så kan jag lägga till flera. Och detta förstör för dom som faktiskt är allergiska. Mina två ex har varit allergiska. En mot parfym, främst allting från Axe, och en mot pälsdjur. Den senare åt medecin dagligen. Men om folk påstår att dom är allergiska för hundar, trots att dom bara tycker dom är äckliga så blir det lite Vargen kommer tillslut.

Sen tror jag absolut på att det är "lugnare" att ha med hunden överallt i andra länder. För krasst sett tror jag att hundar som inte kan uppföra sig inte blir lika långlivade som här. Det är ju bara att se på tråden om den reaktiva hunden som är aktuell nu, där en viss person med en dåres envishet tycker att det ska fortsätta jobbas med hunden. Nu är hen i minoritet i tråden, men ägaren har ändå jobbat med hunden i fem år(!!).

Det gjorde det säkert inte. Men när man har ett behov av att vräka ur sig sådana kommentarer så har man ett otroligt värdelöst och tråkigt liv. Tror inte jag kan ändra åsikt hos en gubbe på 70 bast som är sur och deprimerad för att han bara sitter hemma i sitt kök.

Enligt ditt inlägg var han på marknad? Eller var ni hans kök när hunden började skälla?

Enligt ditt inlägg var han på marknad? Eller var ni hans kök när hunden började skälla?

Ja vi var på en marknad. Men antar att han inte har speciellt mycket att göra på dagarna när han har ett så starkt behov av att utrycka negativa känslor för att min hund skällde en gång innan jag tystade honom. Min egen tanke är att han kan sätta sig i en grotta i skogen någonstanns så han slipper höra ett enda ljud utöver det han hör dagligen.

Jag förstår folk som inte tycker om att hundar skäller. Det gör väl ingen, men man uttrycker inte sådant offentligt för att det är inte säkert att det är ägarens fel, och 1 gång är ingen gång.

Ja vi var på en marknad. Men antar att han inte har speciellt mycket att göra på dagarna när han har ett så starkt behov av att utrycka negativa känslor för att min hund skällde en gång innan jag tystade honom. Min egen tanke är att han kan sätta sig i en grotta i skogen någonstanns så han slipper höra ett enda ljud utöver det han hör dagligen.

Jag förstår folk som inte tycker om att hundar skäller. Det gör väl ingen, men man uttrycker inte sådant offentligt för att det är inte säkert att det är ägarens fel, och 1 gång är ingen gång.

Det kanske var flera hundar som skällt den dagen? Jag hatar hundskall! Känns som att hela huvudet ska explodera av dom.

Det kanske var flera hundar som skällt den dagen? Jag hatar hundskall! Känns som att hela huvudet ska explodera av dom.

Så för att det är fler hundar som har skällt på en dag så ska EN person få ta skiten för 20 andras handlingar? Låter ju otroligt förnuftigt...
Jag hatar barnskrik men jag går inte runt och säger till folk att det borde vara barnförbud i världen. Men nästa gång jag stöter på 2 personer under en dag så ska jag säga till dem! För då får det fan vara nog med barnaskrik!

Nog för att vissa ljud är jäkligt jobbiga att lyssna på, men man skulle ju kunna uppföra sig också.
En del ljud får man tåla, ett hundskall (av samma hund) torde ligga inom den ramen, skulle jag tro.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 913
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V