Vad tycker ni, är det en självklarhet att hunden ska följa med i affärer (kläd, mat, zoo etc), till cafe, jobbet, eller till tvättstugan?
Isf varför ,varför inte?
Jag ser hundar överallt på dessa ställena. Jag tycker mycket om hundar och saknar min egen nå så enormt även efter 5 år men jag tycker ändå inte att hundar har någonting att göra i affärerna, min fick aldrig följa med och allra minst ner till den allmänna tvättstugan. Jag är inte allergisk eller hundrädd men jag känner många som är det och upplever hundarna på dessa ställen som jobbiga.
Vidare så undrar jag varför många envisas med att få upp hundarna på parkbänkarna, varenda bänk häromkring är nedsmutsad med skitiga tassavtryck, vill man att hunden ska hoppa upp på saker så kan det väl vara på andra ställen än där människorövar ska sitta,eller? kan ju tillägga att det finns massor av bra stenar och välta träd att hoppa upp på här...
Jag tycker absolut inte hundar hör hemma i mataffärer, andra affärer, i tvättstugan, på café eller restaurang. På jobbet hade jag själv gärna haft med mig en hund i så fall hade jag ju kunnat skaffa en egen , men jag inser olämpligheten i det eftersom jag jobbar på en arbetsplats där olika människor kommer och går och kan vara både allergiska och hundrädda.
Sen tycker jag inte om regler som inte följs, på stranden där jag brukar bada är det hundförbud, ändå är det alltid någon som inte respekterar det och tar med sig vovven. Det finns faktiskt flera särskilda hundstränder om man vill bada med sin hund.