hunden ska med och vara överallt?

Hur ska de kunna lära sig svenska om ingen pratar med dem? Integration är inte ett ensidigt jobb utan det är något som vi alla måste hjälpas åt med. Prova att prata med dem på svenska till att börja med och ta hjälp av engelskan om det behövs. Jag förstår ärligt talat inte problemet, dina granar är rädda men söker kontakt med din hund/dig, det är väl ett ypperligt tillfälle att prata med varandra?

Gå en utbildning som alla andra? Det finns ju SFI. Jag har ju pratat med dem på svenska men dem bara rycker på axlarna och svarar inte ens på engelska..

Gå en utbildning som alla andra? Det finns ju SFI. Jag har ju pratat med dem på svenska men dem bara rycker på axlarna och svarar inte ens på engelska..
Så du menar att du har stannat upp försökt föra ett samtal och de bara rycker på axlarna? Har du då försökt att prata med dem på engelska? Jag tycker att det verkar väldigt konstigt att någon som lockar på din hund inte är intresserade av att prata med dig.
Angående gå en utbildning så vet vi ju fortfarande inte om de kanske har gjort det och pratar bra svenska eftersom du inte har lyckats prata med dem. ;)

Nu får du ta och lägga av med ditt fördomar snack. Att säga att folk bär burka i storstäder är inga jävla fördomar. Är det fördomar att säga att folk brukar bära jeans i storstäder också? Sånt här gör mig så förbannad, när folk missbrukar fördomar/rasism/trakasserier.
Har jag missat något? När blev du moderator på buke?

Men det verkar ju inte bara handla om dina grannar. Du har ju med grannarna som exempel talat generellt om muslimer, kvinnor klädda i burka mm. Har du försökt prata med dom andra som reagerat lika dant?

Seriöst så är det inte vanligt med burka i Sverige! Det var det dummaste jag hört! Jag ser då bara hijab och niqab iaf.
Jag har min hund på jobbet och hon träffar människor från många länder varje dag och de ligger ofta på golvet och vill ha kontakt med henne! Såväl muslimer som kristna. Jag blir sur känner jag. På pappskallar!

1. Många inom muslimska tron tycker att hundar är smutsiga och vidriga djur. Det är mycket ofta jag stöter på kvinnor med ''burka?'' och barn och barnen blir fascinerade av hunden till exempel. Och går mot hunden, det är nästan ren panik från föräldrarna. Ibland kan det vara att vi går förbi enbart vuxna, och dem är lika rädda för hundarna.

2. Jo jag har redan försökt men dem pratar inte svenska..
Måste bara inflika lite att där jag går ut och går med min hund så finns ett asylboende, dom älskar min vovve där majoriteten av dom som är utanför när jag går förbi. Och min vovve verkar uppskatta dom. Dom vill ofta leka med honom, kasta pinnar och bollar och så. I början så kan jag ju säga att jag själv blev lite förvånad över deras uppskattande av hunden.

Dom pratar för övrigt relativt bra engelska både småbarnen och dom vuxna.

I mitt kvarter fanns en familj med burkamamma. Jag tror de har fått flytta för det vara mycket anmälningar om bråk i familjen, hon kanske ville bli av med burkan?

Är det verkligen en burka? En burka täcker även ögonen men det gör inte en niqab? Niqab har jag nog sett någon enstaka gång men aldrig en burka.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 028
Senast: Farao
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 359
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 913
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar