Så du menar en rottis eller malle som är glada, uppspelta, ledsna, inte gillar separation, eller vad det nu kan vara, och visar det gör det genom att bitas?
Jag har sett det massor ggr framförallt vid uppspelhet (är det ens ett ord?). Det är ju inget superhårt, men ändå helt klart olämpligt, framförallt om det är ett barn inblandat.
Sen har ju olika hundar olika lång väg till bett. För vissa kanske det räcker att någon ser lite misstänksam ut för att de ska bita först och fråga sen.
Det gäller att veta vad man har i snöret.
Halv kl, men lite på samma ämne
Mina hundar som har noll intresse av andra människor, hundar osv har stor frihet när vi är ute. Jag har alltid rikligt med godis med mig och 99% av gångerna de kommer och ber om godis så får de det. Samt givetvis vid varje inkallning, eller minsta grej de gör rätt.
Kommer de inte direkt vid första inkallning så berömmer jag ändå (de stannar alltid till) och eftersom beröm=godis så kommer de direkt då. Utom om det börjar bli dags för löp, då kan man behöva kissa klart på fläcken man var vid.
De får vara vart de vill i lägenheten. Bortsett från köksbordet och vardagsrumsbordet.
Ett annat krav jag har är att de inte ska skälla. Det är nog det som de själva tycker är absolut jobbigast. De är blandraser med jackrussel, papillon och pudel. Så skällande sitter nog i generna. Men det har blivit bättre sedan jag började ta upp dem i knät och grundligt förklara för dem att det inte är något farligt och att jag skyddar dem från allt.
Många tycker att de är väldigt lydiga, medans jag ser dem som ganska olydiga egentligen. Men den olydnaden vi har stör inte andra, och jag vill gärna behålla den så att de vågar "prata" med oss och tala om vad de vill.
Båda är väldigt veka så man får tänka sig lite för.