Hundarna förr i tiden.

Sv: Hundarna förr i tiden.

Lahassa terriern är nog Lahasa Apson. Det har funnits en del förvirringar och namnbyten gällade dom och tibbeterrien. Men det verkade som hundarna på bilden hade korta ben.

Dalmatinern är sig lik ;)
Huvudet skiljde sig dock lite från dagens dalmatiner, den hunden hade längre nos och var mer snipig.

Min ras har förändrats mycket, mycket :D Men inte så mycket till det sämre. "English Springer" på bilden där, är av jakttyp dvs skitliten, i storlek av en cocker spaniel typ. De har ju förändrats storleksmässigt framförallt.

Förvånande att Field:en såg ut att ha taxkropp, de ser praktiskt taget ut som cockers idag... Bedlingtonterriern har ju ändrats massor x) Den gamla typen är inte alls lika vinthundig och riktigt söt, fast det ser iofs ut som en valp.. Kan ju vara så också x)

Min ras har förändrats mycket, mycket :D Men inte så mycket till det sämre. "English Springer" på bilden där, är av jakttyp dvs skitliten, i storlek av en cocker spaniel typ. De har ju förändrats storleksmässigt framförallt.

Förvånande att Field:en såg ut att ha taxkropp, de ser praktiskt taget ut som cockers idag... Bedlingtonterriern har ju ändrats massor x) Den gamla typen är inte alls lika vinthundig och riktigt söt, fast det ser iofs ut som en valp.. Kan ju vara så också x)

Bedlingtonterriern var faktiskt en av de vassare terrierraserna på den tiden. Sedan korsade man in vinthund och den blev mer lik vad den är idag, numera är det inte en terrier i mina ögon!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 208
Senast: Tiger tok
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 083
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 128
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 161
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka