Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det får bli följdfrågan :Beror väl lite på vad man menar med "ryka ihop".
Fy farao så läskigt! Jag skattar mig som sagt lycklig som har såpass små hundar att jag rår på dem själv.
Det får bli följdfrågan :
Vad är ryka ihop enligt er?
Var går gränserna mellan att säga ifrån, ryka ihop och regelrätt slåss enligt er?
Fy , jag vill inte ens tänka på det! Jag har varit med om att främmande hund flugit på en av mina ute i parken, men då är man ändå två människor på en gång. Inte alltid två kloka människor, har jag märkt, men man har i alla fall fyra händer.Ja, riktiga hundslagsmål är så djävla otäckt. Att hälla vatten på dem, eller slå något i huvudet - det funkade inte alls (slog sönder en piasavakvast i mitt försök att få sär dem). Att tro att man ta tag i hundarna och egen maskin dra isär dem kan man fetglömma (de vägde drygt 30 kg st). Jag och grannen fick tag i varsitt halsband på hundarna och så var det bara att mordhålla tills det att hundarna släppte lite för att hugga nytt tag, då fick vi äntligen isär dem och kunde slänga in den mest aggressiva (amstaffen) i ett eget rum. Som sagt - det tog 10 min och vi fick slita som fan för att dra iväg hundarna när vi väl fick loss dem. Fy fan - vi var helt slut - det var som att hålla i två krokodiler.
Numera klarar jag knappt av att höra en hund busbråka i rädsla för att det ska bli blodigt allvar. Är helt skadad efter åren med de där två tikarna...
/Lizzie
Ryka ihop=regelrätt börja slåss, tycker jag. Säga ifrån är att markera t ex med ett utfall eller ett vrål, eller både och. Respekterar den andra hunden den markeringen, drar den sig undan, och då blir det inget slagsmål.Det får bli följdfrågan :
Vad är ryka ihop enligt er?
Var går gränserna mellan att säga ifrån, ryka ihop och regelrätt slåss enligt er?
Men så kan inte en hund som lever i stunden tänka ? Att den inte får vara med om den bråkar ?Mina hundar ryker aldrig ihop någonsin. Självklart kan de låta och tala om att nu räcker det, och någon enstaka gång har den ena tiken lagt tassen över den andra tikens rygg.
De vet väldigt väl att den som bråkar får inte vara med, och eftersom det viktigaste är att få vara med så håller man sig då ifrån bråk. De kunde som yngre småmorra lite åt den andra om den kom nära när den satt i knät eller så, men då fick man gå ner helt enkelt. Svårare än så var det inte.
Vet inte om det spelar roll, men våra är syskon.