Hundar som ryker ihop

Det hamnade en omplacering hos oss. En blandis i ettårsåldern ungefär.

Den gav sig på min hund. Min hund var vek och snäll och la sig direkt. Den nya fortsatte tugga och attackera fast den andra låg på rygg och gnällde och visade alla tecken på underkastelse. Han hade nog haft ihjäl honom om jag inte brutit. Innan dess hade jag levt i föreställningen att om den ena ger sig så slutar slagsmålet. Men nix.

Den gav sig på mig också till slut så den tog jag bort. Den hade varit vandringspokal innan och jag önskade inte att den skulle fortsätta vandra bland nya ägare.

Det är den enda gången, och den enda hunden som reagerat på en annan hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.