Hundar på vägen!

Z

zhacki

Idag när jag var på väg hem så var det två hundar på vägen, som inte flyttade sig, så jag stannade i vägkanten. Ena hunden kom fram direkt medans den andra hunden stod kvar på vägen. En volvo kom körande i väldigt hög fart, saktade ej ner ens. Som tur var hoppade hunden åt sidan i sista sekunden. Jag menar verkligen i sista sekunden, sedan sprang den sin väg, svansen mellan benen.
Jag tog med den andra hunden och letade i området i en timme, ringde polisen som hade fullt upp o kunde inte ta emot hunden. Sa att jag fick ta hand om den, men min sambo är ju allergisk. Tack o lov för min granne.
Men jag gjorde rätt eller hur?!

Sv: Hundar på vägen!

Ja det tycker jag. Hittar ni ägarna så blir de säkert glada. Den kunde ju blivit på körd annars!

Sv: Hundar på vägen!

Ja som tur var så kom dom för en halvtimme sen o hämtade henne. Den andra hunden kom hem utan skador. Jag hade varit på samma gård två ggr o ringt på men det var ingen hemma. Lill syrran skulle tydligen ha varit hemma. vad enkelt det hade varit då... Ägaren blev jätte glad och nervös när jag förklarade hur nära det var för den andra hunden... läskigt.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 229
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈