Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom på att vi har ju själva en bil med en stor hundbur i, den skulle jag ju erbjuda till en frusen hund som inte fungerade med katterna och vår hund.
Och så skulle jag dra på kupévärmare om det var kallt.

Det borde väl fungera?

Ja, mina hundar hade absolut både kunnat sitta bundna ute en stund, sitta i hundgård, i vår bil eller andras om man nu råkat hamna i ge då de är med och inte kan följa med in.
Annars får man helt enkelt ses då jag planerat bättre. Det är för mig inget märkligt att inte alla ser på mina djur som jag gör.
Och att vissa hundar har andra behov än mina. :)
Min nuvarande väger 2,7 kg och är inte så fet så det gör ngt. Hon var lite stressad i förra hemmet pga stor flock hon skulle ha koll på och omplacerades därför. Hon blev lite tunn i hull sista tiden där.
Alltså sätter jag inte ut min nyskaffade och tunna, lilla hund någon längre stund(timmar).
Men jag fattar att det finns hundar som kanske tom föredrar rastgård före varmt hus.
Och som ägare till sån ras kan ju alt hundgård vara standard och ses som absolut bästa alt för alla hundar. Just för att man är van vid sånt.
Så tycker jag TS får tänka.

Man har förmodligen inte erbjudit hundgården för att kränka hundägare som man är vän med sen tidigare.

Nu tycker jag visserligen att det inte spelar någon som helst roll hur enormt välartade hundar man än har, det är ändå helt upp till de boende om hund är välkommen eller ej. Men jag kan ändå inte låta bli att undra hur det går ihop att dina hundar inte kan lämnas oövervakade över huvud taget, men de är perfekta små änglar hemma hos folk?
Läste du inte inlägget?
Mina hundar har inte klättrat eller tuggat sönder något öht
Jag vill inte riskera att dom gör det om det finns risk med trafik

Inomhus kan man också ha koll hela tiden på hundarna

Frågan är om du skulle mota dom i dörren?

Jag har motat ut min syster på grund av att hon tagit med sin kompis barn som skriker som en gris så fort hon ser en hund och vi hade fem stycken vid tillfället. Jag tänker inte låta ett ouppfostrat barn gå in i mitt hem och mota ut hundarna på grund av att systern inte kunde fråga om det var ok att ta med sig ett barn till huset.

Jag har motat ut min syster på grund av att hon tagit med sin kompis barn som skriker som en gris så fort hon ser en hund och vi hade fem stycken vid tillfället. Jag tänker inte låta ett ouppfostrat barn gå in i mitt hem och mota ut hundarna på grund av att systern inte kunde fråga om det var ok att ta med sig ett barn till huset.
Hade du motat bort mamman om hon kommit med barnet?

Hade du motat bort mamman om hon kommit med barnet?

Ja det hade jag gjort. Varför ska hon ha med sig en unge till mitt hem som inte är barnvänligt? Jag vill inte ha barn i huset, speciellt inte ouppfostrade sådana. Jag hade blivit riktigt irriterad om någon bara förutsatte att de kunde ta med sina ungar till mitt hus utan att fråga.

Jag tar inte med mig hundarna till nya ställen där det kommer vara folk utan att fråga om det är ok för alla parter. Jag förväntar mig det samma av andra folk med hundar, andra djur eller barn.

:D
Tjurar och tjurar...
Nä, så illa va det väl inte :confused:

Nu har ju hela grejen ältats, stötts och blötts i denna tråden
Hade jag inte skrivit tråden hade jag glömt hela händelsen med ett ryck på axlarna.
*kort minne*

Det är tramsigt att inte kunna improvisera ibland, det tycker jag
Om någon skulle varit chocka över synen på hur man behandlar sina vänner är det väl jag
Det är ju jag som funderar på hur man är funtad när man stänger dörren framför sina gäster?

Hade DU inte tillåtit dina gäster komma in om dom hade missuppfattat något i er kommunikation ?

Forst och framst haller jag med om att det ar "tramsigt" att inte kunna improvisera. Du hade flera alternativ hur du kunde ha lost det. ;) Men det var inte de inbjudna gasterna som inte fick komma in. Det var dina HUNDAR.

Det är väldigt konstigt hur dessa trådar kan "dra iväg"
Hur kan man tycka det är normalt beteende att inte släppa in en kompis som kommer på besök?

Finns det situationer där du inte skulle släppa in en kompis i ditt hem?

Aterigen, det var inte kompisen som kom pa besok som inte blev inslappt. Det var kompisen's hundar ... som inte var uttryckligen inbjudna.

Jag skulle absolut inte slappa in nagons hundar om forklaringen att de inte kan sitta i bilen ar att de skulle ata upp inredningen eller tugga sonder kopplet om de bands upp. Det ar verkligen inte hundar jag vill ha i mitt hus. Om "risken finns" att de skulle gora det ar det verkligen inte valuppfostrade nog for att komma in i mitt hem om jag spetsat in mig pa att umgas med en kompis.
Jag skulle bara bli stressad och distraherad av att forsoka halla reda pa kompisens hundar utan att kompisen blir jatte sur och tar det personligt. Det skulle nog aldrig fallit mig in att nagon skulle bli sa sur och ta det sa personligt som du gjorde om jag foreslog att hundarna kunde sitta i hundgarden.

Mina hundar ligger "plats" dar jag sager till och stannar sa lange jag inte sager att de kan flytta sig.
Forst och framst tycker jag att det ar synd om dem att behova ligga plats sa lange som ett fikabesok vanligen tar. De har det sa oandligt mycket bekvamare hemma eller aven i bilen. Dar kan de resa sig, nosa runt en stund och lagga sig igen. Mina hundar ar med mig overallt ... men de ar ocksa mycket vana vid att bli lamnade i bilen eller att fa ligga i en bur en stund om det ar den basta losningen.

Läste du inte inlägget?
Mina hundar har inte klättrat eller tuggat sönder något öht
Jag vill inte riskera att dom gör det om det finns risk med trafik

Inomhus kan man också ha koll hela tiden på hundarna

Jodå. Men jag undrar vad du läser (och om du ens läser vad du själv skriver). O_o

Precis som @hastflicka skriver, om risken finns att de hittar på allt detta när du inte har koll på dem, då är de inte några självklara gäster ens i relativt hundvänliga hem. Om du måste hålla koll på hundarna hela tiden, hur kul är du att umgås med? Om du inte kan separeras från hundarna och hundarna inte från dig, vad går besöket ut på för någon annan?

Men som sagt, oavsett vilka rara små änglar dina hundar än är så är det inte ett dugg underligt att någon annan inte vill ha hem dem.

Jodå. Men jag undrar vad du läser (och om du ens läser vad du själv skriver). O_o

Precis som @hastflicka skriver, om risken finns att de hittar på allt detta när du inte har koll på dem, då är de inte några självklara gäster ens i relativt hundvänliga hem. Om du måste hålla koll på hundarna hela tiden, hur kul är du att umgås med? Om du inte kan separeras från hundarna och hundarna inte från dig, vad går besöket ut på för någon annan?

Men som sagt, oavsett vilka rara små änglar dina hundar än är så är det inte ett dugg underligt att någon annan inte vill ha hem dem.
Mina hundar har aldrig blivit lämnade själva i bilen, dom har aldrig stått bundna, dom har aldrig varit i en främmande hundgård
Jag VET inte hur dom reagerar i en sån situation
Jag VET däremot att hundarna inte ränner runt och demolerar inne med oss
Det syns tydligt i vårt hem att våra hundar inte förstör något öht

Mina hundar har aldrig blivit lämnade själva i bilen, dom har aldrig stått bundna, dom har aldrig varit i en främmande hundgård
Jag VET inte hur dom reagerar i en sån situation
Jag VET däremot att hundarna inte ränner runt och demolerar inne med oss
Det syns tydligt i vårt hem att våra hundar inte förstör något öht

Varför i hela världen har du inte tränat hundarna på så vardagliga, banala situationer? För mig luktar det faktiskt underlåtenhet som hundägare.

Därför att man, som hundägare, förr eller senare kommer i situationer där det är praktiskt att hunden bemästrar dessa moment.

T ex när hunden inte kan komma med in i affärer, hos kompisar när man ska fika eller på vägen hem från träning och man ska stanna för en snabb bit mat.
Jag skulle aldrig få för mig att binda hunden utanför affären
Jag har aldrig hört något så dumt

Det har hänt att jag har tankat och sen gått in på macken, då har dom varit själva i sina egna burar

Nej jag skämtar inte

I vilken situation lämnar du hunden själv uppbunden?

Jag kan svara: utanför butiken, ett snabbt ärende. Om jag vill vara säker på var hunden befinner sig, t ex när jag är hemma hos bekanten en bit bort och fikar och har promenerat dit med hunden (men inte vill att den kommer med in).

DET kan jag förstå!
Finns det hund i huset, då ska självklart hänsyn tas till den i första hand
Människor borde däremot inte ha en så avig syn på vänner och bekantas hundar
Men jösses.

Jag är hundmänniska. Tar alla tillfällen att hundpussa eller hundgosa om det är lämpligt och möjligt.

Men inne i mitt hus? Nä. Verkligen inte. Möjligen mitt i sommaren då jag kan ha dörrar och och fönster öppna och de fritt kan gå ut och in. Men ha en hund inne i huset i timmar medan jag och ägaren umgås. Nix.

Jag tog inte med mina hästar när jag hade sådana heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 398
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 394
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar