Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jösses.

Jag är hundmänniska. Tar alla tillfällen att hundpussa eller hundgosa om det är lämpligt och möjligt.

Men inne i mitt hus? Nä. Verkligen inte. Möjligen mitt i sommaren då jag kan ha dörrar och och fönster öppna och de fritt kan gå ut och in. Men ha en hund inne i huset i timmar medan jag och ägaren umgås. Nix.

Jag tog inte med mina hästar när jag hade sådana heller.
I timmar ???

Råden jag har fått i tråden är att binda hunden utanför... (I timmar?)

Jösses dags att lämna tråden

Tvärtom vinet gör att jag ser saker mycket klarare!!

Många gånger gör vi saker/ tycker mycket utan att egentligen tänka på varför !!

Tex, det är totalt urfånigt att störa sig på en lite jycke i hemmet som inte gör en flyga förnär

Varför gör man det?

Jag tror det är revirpink, ett sätt att hävda sig
Det är bara trams!!
Men nu börjar du gå över gränsen till larvighet.

Så du menar att det är DU som bestämmer hur andra människor vill ha det i sina hem.

Han å panna.

Mina hundar har aldrig blivit lämnade själva i bilen, dom har aldrig stått bundna, dom har aldrig varit i en främmande hundgård
Jag VET inte hur dom reagerar i en sån situation
Jag VET däremot att hundarna inte ränner runt och demolerar inne med oss
Det syns tydligt i vårt hem att våra hundar inte förstör något öht
Du, dags att börja träna detta då. Sånt är grundläggande grejer. Annars får du nog finna dig i att stanna hemma oftare. Det hänger ju faktiskt på dig att ha en plan B till dina hundar.

I timmar ???

Råden jag har fått i tråden är att binda hunden utanför... (I timmar?)

Jösses dags att lämna tråden

Jag vet inte hur länge du sitter och fikar, men jag kan lugnt lämna hunden bunden i en timme. Mina hundar lägger sig och sover om det inte händer något mer spännande. Varför skulle de fara illa av att ligga bundna på farstukvisten hos en bekant? Nu lämnar jag dem oftast hemma, men ibland stannar jag och fikar när jag är ute och promenerar och bekanta är hemma.

Jag har aldrig sagt att jag ska bestämma i deras hem
Deras trista beteende gör att jag inte vill dit igen
Giltig anledning vore, en annan hund i huset som ogillar andra hundar, allergi, om människorna i huset är pedanter och väldigt noga med sitt hem, om någon i huset är rädd för hundar, om vi hade varit totalt oansvariga hundägare

Dom kommer att sakna våra besök
Så giltig anledning är inte att de vill bestämma över sitt eget hem?????

Du, dags att börja träna detta då. Sånt är grundläggande grejer. Annars får du nog finna dig i att stanna hemma oftare. Det hänger ju faktiskt på dig att ha en plan B till dina hundar.
Jag fattar helt ärligt inte när jag skulle få användning av att ha tränat hundarna vara uppbundna själva

Det är tydligt att vi har totalt olika syn på vad som är okey och vad som inte är det

Jag hade inte heller bundit Monster (eller någon annan hund) utanför en affär. Men som @Voff påpekar, det ligger på en själv som hundägare att ha en plan B. Det är inte så att omgivningen ska anpassa sig. Du måste inte binda dina hundar någonstans (men det är väldigt bra att träna på det under kontrollerade former även om du inte planerar att använda dig av det), men du bör verkligen kunna lämna dem någonstans, på något sätt.

D
Jag fattar helt ärligt inte när jag skulle få användning av att ha tränat hundarna vara uppbundna själva
Du hade ju uppenbarligen haft nytta av det när du besökte din vän.
Passa även på att träna dom på att ligga i en bil utan att äta upp inredningen samt sitta i hundgård utan att rymma. Så ska du se att du slipper ondgöra dig över dina vänner när de bjuder hem dig (och inte hundarna) i fortsättningen :)

Alltså, jag var på valpträff idag. För oss valpägare var det en självklarhet att fråga uppfödaren om hundarna kunde komma in i huset när vi alla skulle käka lunch. Hur svårt är det att fråga och inte vara så jäkla självgod som du är TS?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 398
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 394
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar