Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Du hade ju uppenbarligen haft nytta av det när du besökte din vän.
Passa även på att träna dom på att ligga i en bil utan att äta upp inredningen samt sitta i hundgård utan att rymma. Så ska du se att du slipper ondgöra dig över dina vänner när de bjuder hem dig (och inte hundarna) i fortsättningen :)
Jag hade aldrig bundit hundarna på den tomten
Stor väg utanför
Vi har stor inhägnad dom rymmer inte därifrån
På ny plats kan en ju inte vara helt säker

Jag hade aldrig bundit hundarna på den tomten
Stor väg utanför
...

På ny plats kan en ju inte vara helt säker

Öhhhh.
Just för att det är stor väg utanför är det säkrast att binda hunden, så man vet att den inte kommer ut på vägen. Om man nu uppfostrat den att inte tugga i sig koppel vill säga.

Just för att man inte kan vara helt säker på en ny plats, är det bra att kunna låta hunden chilla i bilen, eller chilla i kopplet utanför.

Nej jag skämtar inte

I vilken situation lämnar du hunden själv uppbunden?

Vid träning, tex om jag gömmer godbitar i ett träd, är i skogen och kommer på att jag ska lägga ett spår, kör nosework ute etc etc.
Finns jättemånga anledningar att ha hunden uppbunden om man inte är helt hundra på platsliggning, det behöver inte bara vara för att man ska in på en affär.

För övrigt ser jag mina hundar som mina familjemedlemmar.
Dock vet jag att alla inte ser så på saken, vissa ser dem som "bara hundar". Jag vet till vilka ställen de är välkomna utan att jag frågar (till min mamma tex), i övrigt frågar jag alltid innan om hundarna kan följa med om jag ska hälsa på hos nån.

Öhhhh.
Just för att det är stor väg utanför är det säkrast att binda hunden, så man vet att den inte kommer ut på vägen. Om man nu uppfostrat den att inte tugga i sig koppel vill säga.

Just för att man inte kan vara helt säker på en ny plats, är det bra att kunna låta hunden chilla i bilen, eller chilla i kopplet utanför.
Du lyckades ju inte få din hund att sluta tugga på biabädden och skor:confused:
Har kan du då garantera att kopplet inte tuggas?

Ingen av våra hundar har NÅGONSIN tuggat koppel. Det har inte hänt och kommer inte att hända. Det kan jag fullständigt garantera.

Det handlar kanske inte om att jag inte kan. Jag har tydligt skrivit att jag inte brytt mig om att åtgärda det.Det är ju absolut inte svårt, men det kräver tid och engagemang som jag tycker är bättre att lägga på långa promenader, kel och gos än smyg och spioneri. Det är för mig helt harmlöst och jag har råd med nytt bäddmaterial.

Om du nu bryr dig om att läsa så BÄR hunden skor. De skadas inte. Du ser ingen skillnad? Eller du förstår inte skillnaden?

(dessutom är det dålig netikett att dra in trådar i varandra, men sådana petitesser gissar jag inte rör dig?)

Om en människa är så jäkla avig i huvudet att den ogillar en lite oskyldig hund
Då slipper hen besök från mig

Va fasen, finns det verkligen inget annat att störa sig på?
Du låter verkligen din hund styra ditt liv om man måste älska den och släppa in den i sitt hem för att få vara din vän? På något vis får det mig att vara tveksam till att umgås med personer med din inställning, jag gillar inte villkorad vänskap/kärlek. Inte den typen av villkor att man måste gilla någons husdjur för att vara värd vänskap.

Jag fattar helt ärligt inte när jag skulle få användning av att ha tränat hundarna vara uppbundna själva

Jag binder inte heller mina hundar utanfor affaren ens for en minut (man vet aldrig vad okunniga eller elaka manniskor kan gora mot dem) men ser helt klart att det ar en mycket nyttig kunskap for mina hundar.

Det var oerhort bra att kunna binda upp dem nar jag var involverad i en seriekrock dar det bade fanns skadade manniskor och bilar. Min bil hade bara en trasig kylare och intryckt bak, men stod med hela raden bilar mitt pa motorvagen. Nagon (jag) behovde hjalpa till att fa ut hundar ur den skadade manniskan's bil som var betydligt mer hoptryckt an min. Jag kunde ju inte ranna mitt i motorvagen och forsoka hjalpa den stackars radda labben med mina rottisar i hasorna och ingen annan vagade sig pa att forsoka fa ut den stackars livradda hunden.

Och nej, min "lill hund" tuggar inte pa koppel, det ar mycket latt att lara ut ... daremot betydligt svarare att fa henne att forsta att hon inte ska tugga pa "random" saker ute.

Ingen av våra hundar har NÅGONSIN tuggat koppel. Det har inte hänt och kommer inte att hända. Det kan jag fullständigt garantera.

Det handlar kanske inte om att jag inte kan. Jag har tydligt skrivit att jag inte brytt mig om att åtgärda det.Det är ju absolut inte svårt, men det kräver tid och engagemang som jag tycker är bättre att lägga på långa promenader, kel och gos än smyg och spioneri. Det är för mig helt harmlöst och jag har råd med nytt bäddmaterial.

Om du nu bryr dig om att läsa så BÄR hunden skor. De skadas inte. Du ser ingen skillnad? Eller du förstår inte skillnaden?

(dessutom är det dålig netikett att dra in trådar i varandra, men sådana petitesser gissar jag inte rör dig?)
Varför får jag inte ta upp det som skrivs i andra trådar?
Gäller olika saker för olika trådar :confused:

I vilken situation lämnar du hunden själv uppbunden?

Om jag är i stallet och det är andra människor där så är min hund bunden. Är jag ensam går hon lös.
Om jag ska tömköra eller rida i paddocken brukar hunden vid hyggligt väder sitta kopplad vid bilens dragkrok. (Bilen är parkerad intill ridbanan.)
Om jag promenerar med hunden och ska handla något litet eller hämta ut sushin eller dylikt så sitter hunden kopplad utanför.

Tvärtom vinet gör att jag ser saker mycket klarare!!

Många gånger gör vi saker/ tycker mycket utan att egentligen tänka på varför !!

Tex, det är totalt urfånigt att störa sig på en lite jycke i hemmet som inte gör en flyga förnär

Varför gör man det?

Jag tror det är revirpink, ett sätt att hävda sig
Det är bara trams!!
Ja det är revirpink från din sida i andras hem.

Man behöver inte någon anledning alls för att inte gilla hundar i sitt hem. Det är en personlig preferens.

Näe jag undviker inta alla nya situationer
Var läste du det?
Du vill inte lämna hundarna i bilen ifall de biter sönder.
Du vill inte binda hunden ifall de biter sönder kopplet.
Du vill inte lämna hundarna i hundgård ifall de rymmer.

Och detta ursäktar du med att du har aldrig provat. Så....är det såhär du löser problem? Undviker dom isf att utmana och träna dom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 398
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 394
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III