Lampan
Trådstartare
Ja jag har ju två hundar kanske får jag användning att träna att vara uppbunden när jag tränar den enaJag binder inte heller mina hundar utanfor affaren ens for en minut (man vet aldrig vad okunniga eller elaka manniskor kan gora mot dem) men ser helt klart att det ar en mycket nyttig kunskap for mina hundar.
Det var oerhort bra att kunna binda upp dem nar jag var involverad i en seriekrock dar det bade fanns skadade manniskor och bilar. Min bil hade bara en trasig kylare och intryckt bak, men stod med hela raden bilar mitt pa motorvagen. Nagon (jag) behovde hjalpa till att fa ut hundar ur den skadade manniskan's bil som var betydligt mer hoptryckt an min. Jag kunde ju inte ranna mitt i motorvagen och forsoka hjalpa den stackars radda labben med mina rottisar i hasorna och ingen annan vagade sig pa att forsoka fa ut den stackars livradda hunden.
Och nej, min "lill hund" tuggar inte pa koppel, det ar mycket latt att lara ut ... daremot betydligt svarare att fa henne att forsta att hon inte ska tugga pa "random" saker ute.
Dom är smarta, dom kommer att lära sig snabbt
Otäck krock du har varit med om fy nåt sån glömmer man aldrig,