Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag binder inte heller mina hundar utanfor affaren ens for en minut (man vet aldrig vad okunniga eller elaka manniskor kan gora mot dem) men ser helt klart att det ar en mycket nyttig kunskap for mina hundar.

Det var oerhort bra att kunna binda upp dem nar jag var involverad i en seriekrock dar det bade fanns skadade manniskor och bilar. Min bil hade bara en trasig kylare och intryckt bak, men stod med hela raden bilar mitt pa motorvagen. Nagon (jag) behovde hjalpa till att fa ut hundar ur den skadade manniskan's bil som var betydligt mer hoptryckt an min. Jag kunde ju inte ranna mitt i motorvagen och forsoka hjalpa den stackars radda labben med mina rottisar i hasorna och ingen annan vagade sig pa att forsoka fa ut den stackars livradda hunden.

Och nej, min "lill hund" tuggar inte pa koppel, det ar mycket latt att lara ut ... daremot betydligt svarare att fa henne att forsta att hon inte ska tugga pa "random" saker ute.
Ja jag har ju två hundar kanske får jag användning att träna att vara uppbunden när jag tränar den ena

Dom är smarta, dom kommer att lära sig snabbt

Otäck krock du har varit med om fy nåt sån glömmer man aldrig,

Jag har aldrig sagt att jag ska bestämma i deras hem
Deras trista beteende gör att jag inte vill dit igen
Giltig anledning vore, en annan hund i huset som ogillar andra hundar, allergi, om människorna i huset är pedanter och väldigt noga med sitt hem, om någon i huset är rädd för hundar, om vi hade varit totalt oansvariga hundägare

Dom kommer att sakna våra besök
Personligen anser jag ditt beteende som trist.

Förutom att din lista på giltiga anledningar saknar "jag vill inte ha hundar i mitt hem" och "jag bestämmer själv över mitt hem."

Och du, hade du varit tillräckligt betydelsefull för dem hade de kanske accepterat dina hundar.

Du vill inte lämna hundarna i bilen ifall de biter sönder.
Du vill inte binda hunden ifall de biter sönder kopplet.
Du vill inte lämna hundarna i hundgård ifall de rymmer.

Och detta ursäktar du med att du har aldrig provat. Så....är det såhär du löser problem? Undviker dom isf att utmana och träna dom?
Jag kommer ändå inte lämna dom ensamma uppbundna. Korta stunder är dom själva i bilen, det kommer helt naturligt

Hur gamla är dessa hundar om du inte vet ännu om de kan ligga ensamma i en bil utan att bita sönder? Är det valpar vi pratar om :confused:
En 6 månaders och en 18 månader
Dom har aldrig tuggat sönder något
I detta fallet va inte bilen vår, så jag ville inte ta den risken

Om det har blivit ett missförstånd, så beter man sig inte så otrevligt som dom gjorde i detta fallet
Då försöker man hantera det på ett så trevligt sätt som möjligt mot sina gäster
Paret hanterade missförståndet väldigt illa, tycker jag
Nej man beter sig inte illa på det vis du gjorde ;). Man försöker hantera det på ett trevligt sätt och surar inte och sticker hem om det finns andra alternativ såsom bilen som enligt dig skulle funkat.

Nej man beter sig inte illa på det vis du gjorde ;). Man försöker hantera det på ett trevligt sätt och surar inte och sticker hem om det finns andra alternativ såsom bilen som enligt dig skulle funkat.
Jag skrev precis att bilen vi hade va inte vår. Jag ville inte riskera att hundarna satte tandmärken i sätet

Jag skrev precis att bilen vi hade va inte vår. Jag ville inte riskera att hundarna satte tandmärken i sätet

Jag ser många punkter där våra hundäganden skiljer sig åt.

Själv hade jag aldrig haft hund i någon annans bil. Jag hade heller inte haft hundar i sätet (varken på egen eller andras bil). Själv är jag inte förtjust i hundmärken (hår, avtryck etc) och utgår från att andra delar den åsikten. Därför åker våra alltid i bagaget, och där kan de inte komma åt att göra mycket skada.

Det här är mer en reflektion över hur olika man ser på sitt hundägaransvar. F ö hade vi en anställd som fick låna en firmabil. Lät hunden vara i bagaget och han hade inte mycket lön kvar den månaden när bilen var inlämnad på fullständig hundsanering efter tilltaget. Just för att alla, oavsett allergi och preferenser, ska kunna använda bilen.

Har man hund har man ett ansvar. Mina hundar är mitt ansvar och ska inte vara en olägenhet för andra.

Och du menar på fullaste allvar att folk ska ta in en 6 månaders valp i sitt hem :eek:

Och hur farao ska en 6 mån valp kunna rymma från en hundgård? Var den gjord av papper?:confused:
18 månaders hunden hade (kanske rymt från hundgården
6 månaders hade (kanske) tuggat på kopplet

Varför kan inte 6 månadershundar vara inomhus?

Jag ser många punkter där våra hundäganden skiljer sig åt.

Själv hade jag aldrig haft hund i någon annans bil. Jag hade heller inte haft hundar i sätet (varken på egen eller andras bil). Själv är jag inte förtjust i hundmärken (hår, avtryck etc) och utgår från att andra delar den åsikten. Därför åker våra alltid i bagaget, och där kan de inte komma åt att göra mycket skada.

Det här är mer en reflektion över hur olika man ser på sitt hundägaransvar. F ö hade vi en anställd som fick låna en firmabil. Lät hunden vara i bagaget och han hade inte mycket lön kvar den månaden när bilen var inlämnad på fullständig hundsanering efter tilltaget. Just för att alla, oavsett allergi och preferenser, ska kunna använda bilen.

Har man hund har man ett ansvar. Mina hundar är mitt ansvar och ska inte vara en olägenhet för andra.
Ja, vi har olika syn på vårt hundägande
Där är vi överens

18 månaders hunden hade (kanske rymt från hundgården
6 månaders hade (kanske) tuggat på kopplet

Varför kan inte 6 månadershundar vara inomhus?
Ganska många valpar i den åldern är inte 100% rumsrena. Jag hade never ever litat på att en 6 mån valp var helt rumsren oavsett vad matte sa.

Har idag fått en sargad hund av en hund som aaaaaaldrig är dum mot andra hundar. Jag litar inte ett smack på vad folk påstår om sina små älsklingar.

Är dina hundar så stora allstå så de kan klättra ur en vanlig hundgård? Eller är de så små att de kryper ut???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 078
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 398
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 394
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III