Jag är generellt för att alla är välkomna och ju fler desto roligare. Så om jag bjuder in vänner eller frågor om vänner vill hitta på något säger jag ofta att de gärna får ta med partner, hund och vid aktiviteter då det passar; barn.
I de flesta lägen så kan jag absolut tycka att merjobb eller ngt jag inte är urförtjust i kan vara helt ok bara för att jag får ut så mkt av umgänget med mina vänner.
Jag vet att de känner samma och de gör samma.
Mina hundar är mina familjemedlemmar. De är oftast med mig, sover i min säng och är med på jobbet etc.
De är inte vana vid hundgård och skulle frysa för mkt av att sitta still ute vissa årstider. Så jag vet inte hur sugen jag skulle vara på att ha dem så när som helst.
Trots det har jag inga som helst problem att köpa att andra inte ser allt som mig.
Dels finns det folk som har hund på annat sätt än mig. Och det är inget fel.
Och det finns de som inte gillar alla hundar. Eller som vill bjuda in bara mig, utan sambo eller hundar. Faktiskt är det vad jag oftast antar om de ber mig komma och fika. Vill de ha med min sambo eller hundar antar jag att de nämner det. Antingen vid inbjudan eller om de tidigare sagt att det är vad som gäller framöver.
Hade jag råkat missförstå eller mina vänner så antar jag att det går att lösa.
@Lampan Och spontant undrar jag vad för hundar som gnager sönder säten i bil om de lämnas så en stund?
Är de på något sätt stressiga eller besvärliga inne?
En del blir ju väldigt påverkade av energier. Och en hund som inte kan koppla av då vi ska fika(=ligger still och tyst hela tiden) kan ju stressa en del väldigt.