Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser mina katter som familjemedlemmar men inte sjutton tror jag att de är välkomna överallt. Jag är inte förtjust i hundar (alls) och vill helst inte ha hundar här. De få gånger det kommit hit en hund som varit inne i huset kräver jag att den är kopplad, just för katternas skull. Det är deras hem och ska inte känna sig stressade. De gångerna det har hänt har hunden inte kunnat sitta i bilen eller vi vara ute (för kallt) och ägaren hade givetvis inga problem med att hålla den kopplad.

Vill någon av mina gäster ta med sig en orm har jag väl inga problem med det så länge de ser till att få den med sig hem också :D

Komma hit med ett marsvin är nog en dålig idé, mina katter skulle bli alldeles för glada (och potentiellt mätta :p).

Att bli skitsur och gnälla på ett forum på någon som inte vill ha ens hundar i sitt hem är enormt otrevligt och ouppfostrat. Mitt hem, mina regler.

Jag har skrivit att jag anser dom är familjemedlemmar och du anser att dom inte är det.
Vi lever tillsammans med våra djur, de är definitivt familjemedlemmar.
Men vi anser ändå inte att de automatiskt hör hemma på Människo-sammankomster.
Om vår familj blir inbjuden till andra människor så tar vi för givet att det bara gäller just människorna i vår familj.
Och inte Onkel Otto.
Eller något av djuren.

Jag förstår bara inte hur mycket skada en liten hund kan göra i ett hem, så till dem milda grad att den inte är välkommen in?

Jag har en bekant med liten tax, den var hemma hos mig en gång. Den började med att dammsuga med nosen runt hela lägenheten, samtliga golvlister. Sen rusade den i möblerna, och avslutade med att kissa på köksgolvet. Ungefär där insåg min vän att ett koppel behövdes och hunden har inte följt med efter detta. Min egen var välkommen till alla vänner men självklart frågade jag innan. Hon hårade jämt, så oavsett hur väluppfostrad hon var lämnade hon alltid spår.

Ursäkta alla ni som skrivit så mycket bra att ni fått massa notiser för att jag gillat era inlägg. :D Jag sällar mig till skaran som tycker att hundar och katt är familjemedlemmar men som inte följer med någonstans om de inte blivit specifikt inbjudna och ofta inte ens då. Samma sak om någon frågar om jag har lust att komma över på fika, då tar jag ju inte med mig min man också om inbjudan inte specifikt omfattar honom.

INGA andra folks hundar i mitt hus! Vissa jakthundar får komma men det är ett stort undantag då de är garanterat noskvalsterfria.
Menar du att Max inte är någon hund? ;)

On topic.. Jag frågar alltid om Max får följa med.. Får han inte det är det helt okej då jag inte kräver att han måste vara med. Jag tycker inte folk ska behöva ha en ursäkt för att inte vilja ha andras hundar i deras hem.
Dock tycker jag också det är lite märkligt att fråga om inte hundarna är med för att sedan när de är med hänvisa dem till hundgården. I övrigt tycker jag du överreagerar om hundarna inte är välkomna. Men hundar går inte att jämföra med barn. När det gäller förstörelse kan vi säga såhär... Jag är noga med att klippa klorna men det hann inte gå många dar innan golven har blivit rispade. Vill inte folk att deras golv får repor har jag full förståelse för det, likaså att hundar inte är välkomna upp i möblerna. Det är upp till möblernas ägare att bestämma vart min hund får vara när vi hälsar på. Så att hundar förstör och smutsar ner är ett faktum, det har inget att göra med om man ser dem som en familjemedlem eller inte.

Ja.

:laugh: Jakthundar är definitivt inte garanterat noskvalsterfria.

Här sover inga hundar i sängen, de får inte vara överallt i boendet och de följer ytterst sällan med hem till andra människor fastän jag vet att de är välkomna.

Då är du nog one of a kind, ty alkoholintag gör inte folk klartänkta överhuvudtaget..
Du missade hela vissa delen. Sen har jägare ofta större koll på om deras hundar har noskvalster.

Menar du att Max inte är någon hund? ;)

On topic.. Jag frågar alltid om Max får följa med.. Får han inte det är det helt okej då jag inte kräver att han måste vara med. Jag tycker inte folk ska behöva ha en ursäkt för att inte vilja ha andras hundar i deras hem.
Dock tycker jag också det är lite märkligt att fråga om inte hundarna är med för att sedan när de är med hänvisa dem till hundgården. I övrigt tycker jag du överreagerar om hundarna inte är välkomna. Men hundar går inte att jämföra med barn.
Nej ;)
Dock lär sambon vilja hålla honom och valpen åtskillda men det lär vi kunna leva med i nya huset :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 395
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V