Det är inte illa att vara så dömande som du varit i den här tråden, mot en kompis? Det är inte att tjura att bestämma sig för att aldrig hälsa på igen?
Ja, det är ju du som funderar på hur man är funtad. Bara du. Din vän har säkert inga egna funderingar efter den här upplevelsen, eller? Du kan bara inte vara så egocentrerad som du framstår i tråden, nog förstår du att andra har egna upplevelser, tankar och känslor?
Din kompis tillät DIG att komma in. Du verkar på allvar inte kunna förstå gränserna mellan separata individer?
Om jag låtit en kompis komma in eller inte beror på en massa saker. Jag är rätt säker på att det skulle gå att ställa upp en teoretisk situation där jag tyvärr inte kan gå med på att en kompis kommer in pga ett eller annat missförstånd. (Det skulle definitivt räcka med att
jag ansåg att det fanns en rimlig anledning, varför i hela fridens tider skulle jag behöva gå efter någon annans rimlighet hemma hos mig?) Frågan är ju dock hur man går vidare. Blir någon av oss förbannad över missförståndet, då är det ju det som är problemet. Inte att det alls uppstod.
Men ja, jag bestämmer faktiskt vem som kommer in hemma hos mig och inte. Jag ser inget konstigt med det alls.