Hur kommer det sig att du tycker att det är intressant att läsa det?Jo, jag tycker det är intressant att läsa hur andra behandlar sin vänner om en oväntad situation inträffar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur kommer det sig att du tycker att det är intressant att läsa det?Jo, jag tycker det är intressant att läsa hur andra behandlar sin vänner om en oväntad situation inträffar.
Jo, det är ju uppenbart att människor grundar sina beteenden på helt olika premisser.Fast tidigare i tråden har du skrivit att det finns giltiga anledningar att inte släppa in en hund. Giltiga enligt dig, vill säga. Om jag inte minns fel var det allergi, rädsla, att det fanns egna hundar i huset som inte välkomnade nya hundar, och en del annat. Vad hade du gjort då, om du hade en giltig anledning att inte släppa in någon?
Och kan du kanske tänka dig att din lista över giltiga anledningar kan skilja sig från andras listor över giltiga anledningar, och att det är helt och fullt tillåtet att det förhåller sig så?
Vad hade hänt om någon dykt upp hemma hos dig som antagit att det var självklart att gäster inte utsätts för hundar på något sätt? Inga hundar inom syn- eller hörhåll, ingen lukt, inget hår, inga tecken på hund. De tänker minsann inte komma in om inte detta uppfylls, det var helt självklart för dem att hundägare ordnade det så när de bjöd hem icke hundägare, vaddå, tänker du inte släppa in dem, eller?!
Exakt, det är ju precis det jag sägerDet är ingen åsiktsfråga. Det är deras hem. Deras regler gäller. Passar det inte- gå inte dit mer!
Jag har ingen aning om anledningen till varför hundarna inte va välkomna och jag kommer säkert inte att få veta heller
Jag har ingen aning om anledningen till varför hundarna inte va välkomna
jag kommer säkert inte att få veta heller
Det är väldigt konstigt hur dessa trådar kan "dra iväg"Hur kommer det sig att du tycker att det är intressant att läsa det?
De tyckte nog att de hade det väl ordnat då det fanns en hundgård.De kanske ville umgås med hunden ute.
Visst finns det, men knappast några där TS själv är med o driver sina teser in absurdum, inte ens vissa glesbyggsinnevånare som shanghajar andras trådar kommer upp i nivå med dig.Det är inte bara mina trådar som blir så här.
Det är ofta trådar, drar iväg åt ett håll, sen blir det sanningen
Räcker det som argument för dig att inte släppa in en inbjuden kompis?För att dom inte ville?
Det är väldigt konstigt hur dessa trådar kan "dra iväg"
Hur kan man tycka det är normalt beteende att inte släppa in en kompis som kommer på besök?
Finns det situationer där du inte skulle släppa in en kompis i ditt hem?
Räcker det som argument för dig att inte släppa in en inbjuden kompis?
"För attdu inte ville"
Det var ju dina oinbjudna hundar som inte släpptes in. Enorm skillnad. Som ca 100 st redan påpekat.Räcker det som argument för dig att inte släppa in en inbjuden kompis?
"För attdu inte ville"
Du svarade inte på frågan.Det är väldigt konstigt hur dessa trådar kan "dra iväg"
Hur kan man tycka det är normalt beteende att inte släppa in en kompis som kommer på besök?
Finns det situationer där du inte skulle släppa in en kompis i ditt hem?
Driver teser?Visst finns det, men knappast några där TS själv är med o driver sina teser in absurdum, inte ens vissa glesbyggsinnevånare som shanghajar andras trådar kommer upp i nivå med dig.
Vad för situationDu svarade inte på frågan.
Jag kan tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en kompis. Och jag kan definitivt tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en bekant.
Nej det hade de inte.Om det hade varit jag, då hade jag kompromissat i den situationen och välkomnat hunden in.
Det tror jag dom flesta hade gjort
Okej, men dina hundar hade väl inte fått en inbjudan?Vad för situation
Jag svarade
Jag vill förstå hur en kan tycka det är okey att inte släppa i inbjudna
Det hade ju dessutom inte varit en kompromiss.Nej det hade de inte.
Och jag är glad över att bli inbjuden bara jag.Själv är jag rätt glad över att få umgås med mina vänner, och tar gärna emot en inbjudan, på DERAS villkor. Inte mina.
DU var bjuden. Inte hunden.Vad för situation
Jag svarade
Jag vill förstå hur en kan tycka det är okey att inte släppa i inbjudna