Hundar i huset

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast tidigare i tråden har du skrivit att det finns giltiga anledningar att inte släppa in en hund. Giltiga enligt dig, vill säga. Om jag inte minns fel var det allergi, rädsla, att det fanns egna hundar i huset som inte välkomnade nya hundar, och en del annat. Vad hade du gjort då, om du hade en giltig anledning att inte släppa in någon?

Och kan du kanske tänka dig att din lista över giltiga anledningar kan skilja sig från andras listor över giltiga anledningar, och att det är helt och fullt tillåtet att det förhåller sig så?

Vad hade hänt om någon dykt upp hemma hos dig som antagit att det var självklart att gäster inte utsätts för hundar på något sätt? Inga hundar inom syn- eller hörhåll, ingen lukt, inget hår, inga tecken på hund. De tänker minsann inte komma in om inte detta uppfylls, det var helt självklart för dem att hundägare ordnade det så när de bjöd hem icke hundägare, vaddå, tänker du inte släppa in dem, eller?! :eek:
Jo, det är ju uppenbart att människor grundar sina beteenden på helt olika premisser.

Ställer man inte saker mot varandra?
Gör avvägningar i alla uppkomna situationer?
En människa som riskerar att dö av allergichock ska naturligtvis inte utsättas för risk
En människa som lider av rädsla ska naturligtvis inte bli utsatt.
En hund som riskerar att hamna i slagsmål/ eller mår dåligt ska inte heller utsättas.

Jag har ingen aning om anledningen till varför hundarna inte va välkomna och jag kommer säkert inte att få veta heller
Paret vill själva ha hund, men kan inte för att dom jobbar för mycket

Hur kommer det sig att du tycker att det är intressant att läsa det?
Det är väldigt konstigt hur dessa trådar kan "dra iväg"
Hur kan man tycka det är normalt beteende att inte släppa in en kompis som kommer på besök?

Finns det situationer där du inte skulle släppa in en kompis i ditt hem?

Hur kan man tycka det är normalt beteende att inte släppa in en kompis som kommer på besök?

Vad är det du inte förstår? Om inget annat än det du skriver här har inträffat så har inte du blivit förvägrad att kliva in i huset. Du ÄR inte dina hundar. Ni sitter inte ihop.

Du svarade inte på frågan.
Jag kan tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en kompis. Och jag kan definitivt tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en bekant.

Visst finns det, men knappast några där TS själv är med o driver sina teser in absurdum, inte ens vissa glesbyggsinnevånare som shanghajar andras trådar kommer upp i nivå med dig.
Driver teser?
Jag har inte orkat svara på hälften äv inläggen i tråden
Vem driver in absurdum?

Du svarade inte på frågan.
Jag kan tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en kompis. Och jag kan definitivt tänka mig situationer när jag inte skulle släppa in en bekant.
Vad för situation

Jag svarade
Jag vill förstå hur en kan tycka det är okey att inte släppa i inbjudna

Vad för situation

Jag svarade
Jag vill förstå hur en kan tycka det är okey att inte släppa i inbjudna
DU var bjuden. Inte hunden.
DU blev insläppt. Inte hunden som de inte bjudit.

Jag har en hund som inte kan vara ensam trots extremt med träning. Det innebär att jag är är rätt låst till att ha med honom när jag ska iväg, jag är oerhört TACKSAM över att så många av mina vänner låter honom följa med in. Men det är ABSOLUT inget jag kan räkna med. Hade Jag tTabbar mig som du gjorde och inte frågat och värden sagt ifrån så hade jag verkligen bett så himla mycket om ursäkt och stoppat in hunden i bilen eller hundgården. Vi hade säkert kunna fika ute eller något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 401
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 624
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 395
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24