Sv: Hund2006

Och du får inte ha med dig hunden, om den inte är anmäld :( endast deltagande hundar....


Är man tokig eller är man tokig?? Ska köra 10 mil till bussen, ha två :love: "kräk" med sig på bussen... två pussande vildar :rofl:
 
Sv: Hund2006

Vi har ca 65 mil enkel resa :angel:

Åker ner fredag/ lördag ställer på söndag och åker hem på söndag efter utställningen är klar.. Något trött lär man vara :eek:
 
Sv: Hund2006

Vi har ca 65 mil enkel resa :angel:

Åker ner fredag/ lördag ställer på söndag och åker hem på söndag efter utställningen är klar.. Något trött lär man vara :eek:

Hahaha

drygt 100 mil enkel väg :angel: tur man slipper köra....;)

Åh vad jag längtar :bump:
 
Sv: Hund2006

Och du får inte ha med dig hunden, om den inte är anmäld :( endast deltagande hundar....


Är man tokig eller är man tokig?? Ska köra 10 mil till bussen, ha två :love: "kräk" med sig på bussen... två pussande vildar :rofl:

hah nej då ,det förstod jag att man inte får ;)

Å betala nästan 100 spänn in inträde
Till brandgul: vad dyrt -.- Men men får se om jag lyckas tigga till mig lit för tidiga julklapps pengar..


Älvsjömässan 9-10 december.
Till Duvan: Okej, det är ju nära och bra, får se om jag kan då ;)
 
Sv: Hund2006

*kl*

Jag lär nog åka dit ena dagen, lördag blir det nog.
Buketräff vore ju jättekul:banana:

Vill ju se era hundar "live":idea:
 
Sv: Hund2006

oh herregud min dvärg väger åtta..å andra sidan är han betydligt större än den andra dvärgen här i närheten.

Ojdå!, idealvikten på de normalstora är 9 kg... klarar h*n bröstmåttet på 35 cm om h*n är så stor? -annars är ju 8 kg en ganska trevlig vikt på en normalstor!
 
Sv: Hund2006

Tja, om inte annat kan han kanske släppa av dig där. Jag ska ju som sagt förbi Gävle när jag åker hem...

Haha han har inte något körkort för tillfället :angel: och vi ska ner till skövde, skjussar du mig dit ? :D

Ska tjata lite på honom iaf så får vi se ;)
 
Sv: Hund2006

Haha han har inte något körkort för tillfället :angel: och vi ska ner till skövde, skjussar du mig dit ? :D

Ska tjata lite på honom iaf så får vi se ;)

Aha, han är behövande. Men det betyder ju att du både äger bilen & kör, då har han ju bara att hänga med.:angel:

Skövde låter inte lockande - dit får du ta dig själv;)
 
Sv: Hund2006

hmm nu är jag lite oroad.. Jag och min lill-kille är helt nybörjare på det där med utställning, men jag anmälde honom för det fanns en tjej som kunde öva med honom och visa upp honom, men nu har hon fått förhinder! Hon kommer inte ens kunna öva med oss! vad ska jag göra? jag vill ju så gärna att han ska få bli bedömd, bryr mig inte lika mycket om resultatet... Men att jag skulle visa honom själv känns väldigt osäkert.:( Kan man hitta någon annan som kan öva lite och visa honom tror ni?:confused:
 
Sv: Hund2006

Hör med din lokala kennelklubb. De kan kanske förmedla kontakt med någon duktig juniorhandler i närheten. Dels är de mycket duktiga på att hantera och visa hund, dels brukar de uppskatta möjligheten att visa ny hund. Bra träning för dem helt enkelt.
 
Sv: Hund2006

Hör med din uppfödare om h*n ska dit, vi brukar hjälpa valpköpare, och oftas utan att träffa hunden innan, bara vovven din är van att gå i koppel (stå på trimbord om du har en mindre hund) att främmande folk får ta på den ÖVERALLT så funkar det finnemang...

Lycka till
 
Sv: Hund2006

Tackar! vilket bra förslag.:banana: Jag bor i sthlm, vart ska jag vända mig då lite mer precist? jag har inte kontakt med någon speciell klubb förutom skk.. några bra förslag? eller hur man hittar såna?
 
Sv: Hund2006

mm tyvärr har vi ingen kontakt alls med vår uppfödare:( Men tack för förslaget!
 
Sv: Hund2006

Å betala nästan 100 spänn in inträde :angel:

Fördelen med att vara ringsekreterare - man har gratis inträde på alla nordiska utställningar! :D

I år har jag tom lyckats komma ihåg att beställa min ringsekreterarlegitimation som gick ut för X antal år sedan!

Ända gången jag använder den är på Stora Stockholm....

Snart är det dags!

Har fixat resa och hotell så nu är det nedräkning som gäller.

Javan
 
Sv: Hund2006

Tackar! vilket bra förslag.:banana: Jag bor i sthlm, vart ska jag vända mig då lite mer precist? jag har inte kontakt med någon speciell klubb förutom skk.. några bra förslag? eller hur man hittar såna?

Gå in på http://www.shu.se/ och klicka på länkar. Där hittar du aktiva hundungdomsklubbar och kan välja någon i din närhet.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Tantan
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Att lämna i smyg
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp