Sv: Hund2006

Jag hade tänkt att ställa ut Shumba, men så kom den här bebisen ivägen - som beräknas pluppa ut i slutet av november... så jag törs inte chansa på att jag är i form till utställningen. Uppfödaren var lite sugen på att ställa ut min kille, men vi har inte hunnit träna någonting så det känns lite onödigt att åka dit.

Däremot kommer jag troligtvis att åka dit utan vovve och kika. Sist träffade jag ju några buke-folk, kanske vi kan göra om samma sak igen. Utan hund (och nervositet) går det att vara lite mer social... :D

Lycka till allihopa!!!
 
Sv: Hund2006

Jo, Movitz är född i slutet på juli 2005, så han har precis passerat gränsen, "missade" dock en av taxklubbens utställningar här då han var tre dagar för ung (ville inte åka så lång när han ändå inte fick gå jaktklass).

Han är anmäld till rörligt spårprov i SSRK (svenska spaniel och retriever klubben:angel: ), men jag har inte fått något datum ännu, de håller rörliga prov året ut, så med lite medvind kan vi kanske klara att få de där sista två 1.orna... annars blir det till nästa år!

Är Nikita reggad som normalstor nu? -för hon hade väl vuxit över de 35 cm?
Movitz ligger precis på gränsen:angel: , så om han växer över blir han en f-bannat liten normalstor, vilket ju kanske inte är helt optimalt. Han kommer dock att bli slutmätt av en holländsk dommare på en dansk utställning i nästa vecka, och han skulle visst vara rätt bra på at dra åt måttbandet rejält:crazy:
 
Sv: Hund2006

Buketräff tycker jag verkligen! Är som sagt var där och ställer på lördagen och ska sitta i montern också så jag är nog där hela dagen.
 
Sv: Hund2006

Jag har dragit ner på maten lite för hon var för tjock enligt uppfödaren.

Senast jag kollade så mätte hon 37cm, fast jag är nog lite för mesig så min uppfödare skulle nog säkert kunna få ner det till 35...:angel:
Hon fyllde 1 år 11 oktober så hon har inte mäts in officiellt ännu.
Men jag är nöjd vad hon än blir, hon spårar ju så jädrans bra!
Jag ska försöka hitta ett rörligt till men det väntas bli snö imorrn:crazy: då får man väl inte spåra?:confused:
 
Sv: Hund2006

Är Hedda pigg igen innan internetanmälan går ut så åker jag ner. Annars får jag stå över....
 
Sv: Hund2006

Vet inte helt hur reglerna är ang. spårprov och snö, men det låter ju nästan lite konstigt om det skulle vara tillåtet... (fast praktiskt om man kan se var spåret är:idea: )

Jag har ju fördel av att kunna gå prov i skåne, där får vi hoppas at det dröjer lite med snön...

-Och om du själv kan mäta henne till 37, så kan dommarna säkert få henne till 35, om hon inte växer mer nu! -vet du hur mycket hon väger?
 
Sv: Hund2006

Jag funderar på att åka, just för att få se dina vovvar Gnist .. Frågan är bara om jag orkar gå så mycket, får väl ta med mig kryckorna och en kompis som stöd ..
 
Sv: Hund2006

Ja jag trodde inte annat, är bara godkända domare som får dömma på Stora Sthlm ....
 
Senast ändrad:
Sv: Hund2006

jojo det vet jag med, men eftersom jag dömt här uppe så står jag kvar som dommare även nu när sporten snart blir officiell
 
Sv: Hund2006

Men gud vad roligt!
Avundsjuk på er.. ska sj ställa ut min finska lapphund i framtiden men som sagt är han för liten nu den busen!
Kommer nästa år;)
 
Sv: Hund2006

Jag funderar på att åka, just för att få se dina vovvar Gnist .. Frågan är bara om jag orkar gå så mycket, får väl ta med mig kryckorna och en kompis som stöd ..

:love: Kul

Hoppas det går vägen. Jag kommer ju att ha med stolar, så sittplats finns åt dig vid ringside ;)
 
Sv: Hund2006

10:e ställer jag terrierna.

Verkar som om det blir en snabb resa ner och en snabb resa hem, då jag kommer att ha en valptik hemma, som jag inte vill lämna i hundvaktens ansvar aå länge.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 663
Senast: Tantan
·
Hundträning Skulle vilja utbilda en hund till att upptäcka cancer. Någon som har gjort det här (eller annan specialsök) som vill berätta om vägen...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp